Publicerat December 13, 200619 yr Halloj mitt namn är Jansson, föga förvånande för dom flesta och åldern listar ni nog ut själva ..jag har familj med två barn en av varje sort så fler blir det inte. Jag delar min tid mellan mellan förorten (Sthlm) och landsbygden ( ett stenkast väster om MKJ och två stenkast öster om johka ). Jag har min jaktmark i södra Roslagen 20,min Norr om "Plattan" där jagar vi mest rådjur men har även sett nån strögris i åtelkameran.. annars snyltjagas det en del: Vallentuna,Tierp, Vendel ,Dannemora etc, Till yrket är jag lotsjävel/chaufför dock under segdragen rehabillitering( nacke/axlar).... > Till min hjälp i skogen har jag nästan en Wachtel ..(en kvarts jämte är inbyggt) som nu är runt 15mån, som har fått va med från början har nu drevtider mellan 2-12 min, ja hon kanske blir vad somliga kallar jaktidiot men hon är spårnoga och ganska liten till växten och är oförskämt lydig och blåses in med lätthet så jag tror hon kommer passa mig bra. det är lite skönt med en blandning man behöver inte passa direkt i mallen för stunden är sju rådjur hennes i statistiken kunde vart fler men jag vil ju inte hänga ut några passskyttars namn ;D det får väl räcka , frågor någon?? Mvh Jansson67
Publicerat December 13, 200619 yr Känns skönt att ha nån beväpnad mellan sig och Tierparna ;D Välkommen!
Publicerat December 13, 200619 yr Välkommen janssons67!!! japp, då har du hamnat mitt i kors-elden mellan tierps ligan och MKJ packet!! ;D ;D Var i tierps krokarna brukar du vara och snylta?? mvh johan
Publicerat December 13, 200619 yr Författare Välkommen janssons67!!!japp, då har du hamnat mitt i kors-elden mellan tierps ligan och MKJ packet!! ;D ;D Var i tierps krokarna brukar du vara och snylta?? mvh johan har ingen exakt koll men det var en riktigt ny och fin inhägnad väg på västra sidan så åt det hållet gick man inte vilse..
Publicerat December 13, 200619 yr har ingen exakt koll .... Åh fan, annars är det ju rätt bra och veta var man är och jagar så man inte blir anklagad för tjuvjakt ;D Västra sidan... måhända att det var nya E4 kanske??? Du har inget namn på jaktlaget kanske??? Nyfiken! mvh johan
Publicerat December 14, 200619 yr Du låter rätt så skojfrisk, i alla fall på ditt sett att skriva. Välkommen
Publicerat December 18, 200619 yr Välkommen, Tur att du inte har en hund som driver länge, annars hade du fått hämta hunden från plattan ;D