Publicerat April 20, 20179 yr Vad är det för skillnad på Tikkas avtryckare STANDARD TRIGGER och SET TRIGGER (STECHER)? Är exempelvis bägge två justerbara?
Publicerat April 20, 20179 yr Ja där set trigger betyder snälltryck, dvs ett tryck som är väsentligt lättare än det normala. Christian
Publicerat April 20, 20179 yr ...som aktiveras av att man trycker fram avtryckaren. På min Sako 85:a så avaktiverades snälltrycket när man säkrade eller lyfte slutstycksspaken. Borde vara en snarlik funktion på Tikka. Jag tyckte det var "kul", men det finns nog andra uppfattningar. På denna bössa (Sako 85 Bavarian) så satt det som original, så jag hade inget val... Dock så är ju Tikkas trycken bra i grunden och ställbara till en nivå som passar de flesta folk och situationer. Således nått att fundera på om man vill betala extra för denna funktion.. /Må
Publicerat April 20, 20179 yr Författare 47 minutes ago Christian N sa: Ja där set trigger betyder snälltryck, dvs ett tryck som är väsentligt lättare än det normala. Christian Aha! Precis vad jag vill ha.