Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När blir "rätt pris" så "rätt" att det inte är "rätt" längre ?

Featured Replies

Publicerat

Fick detta med följande text i ett SMS från en kollega i dag:

"Förstå vad konkurrensen växer. Han skär även gängor i svarven på piper för 500:- ;-) usch"

Hur ska vi som betalar skatt och moms kunna leva på detta ? Hur är det med reparationstillstånd och försäkring ?

Hoppas att någon underbetald EU migrant har hans deras arbete i dag- eller att det sitter en Bulgarisk eller Rumänsk chaufför och rattar hans gamla bil till halva lönen.

mms_img-4029011881.jpg

Publicerat

visst priset på bromsen är väl "open-market" på men slå gängan känns sådär 

iofs du är ju "dyr" inte bara priset på jobbet utan en burgare eller två å du ska säkert ha en pilsner eller två å skölja ner med också :P

iofs vad tar du ungefär att slå en gänga på pipan mellan tummen å pekfingret

Publicerat

skriv istället slå , vad tar du för att skära en gänga så blir svend på gott humör.

Publicerat

Jag vill ha en i  24k Guld  För 500:- :P

Publicerat

Hmmmm.

Nu tror jag att konkurrensen från dylika är mindre än man tror. Jag (och jag hoppas det flesta) anlitar proffs om jag vill ha hjälp, händiga herrens jobb gör jag hellre själv! dvs jag betalar hellre vad det kostar till ett proffs. Om jag skall betala en amatör så behåller jag hellre pengarna själv och utför jobbet själv!

Ps. Nu har jag ju en erkänt duktig smed(Christer) nära så han får gänga mina pipor så det blir rätt och bra gjort! tja Dansken hade säkert fått pilla med om han hade tagit jobb fortfarande ;)

//Danielj

Publicerat
8 hours ago danielj sa:

Hmmmm.

Nu tror jag att konkurrensen från dylika är mindre än man tror. Jag (och jag hoppas det flesta) anlitar proffs om jag vill ha hjälp, händiga herrens jobb gör jag hellre själv! dvs jag betalar hellre vad det kostar till ett proffs. Om jag skall betala en amatör så behåller jag hellre pengarna själv och utför jobbet själv!

Ps. Nu har jag ju en erkänt duktig smed(Christer) nära så han får gänga mina pipor så det blir rätt och bra gjort! tja Dansken hade säkert fått pilla med om han hade tagit jobb fortfarande ;)

//Danielj

Svårt att veta hur duktig snubben är, kanske har stått vid svarven i 10+ år. och följer oftast med instruktioner tillsammans med dämparen på hur tillverkaren vill att man slår gängan.

Bara för att det är billigt behöver det inte betyda att det blir dåligt, han gör det säkert vid sidan av sitt vanliga jobb.

Kanske inte finns några vapensmeder i närområdet heller?, isåfall snor han inte andras jobb heller.

För ska man skicka bössan + betala gängningen så blir det dyrt, 1000-1500:- + 600-700:- i frakt. för en bössa som kanske är värd 3-4000:- eller vad man nu har.

Publicerat
7 hours ago Baner sa:

Svårt att veta hur duktig snubben är, kanske har stått vid svarven i 10+ år. och följer oftast med instruktioner tillsammans med dämparen på hur tillverkaren vill att man slår gängan.

Bara för att det är billigt behöver det inte betyda att det blir dåligt, han gör det säkert vid sidan av sitt vanliga jobb.

Kanske inte finns några vapensmeder i närområdet heller?, isåfall snor han inte andras jobb heller.

För ska man skicka bössan + betala gängningen så blir det dyrt, 1000-1500:- + 600-700:- i frakt. för en bössa som kanske är värd 3-4000:- eller vad man nu har.

jovisst han kan vara hur duktig som helst men svart jobb är svårt att reklamera m.m.

Nepp, jag betalar för proffs annars gör jag det själv!

//Danielj

Publicerat

Alt köper man rekyldämpen för 500:- och låter proffset skära gängan, men visst förstår jag 

vapensmederna som grinar, jag har lite samma i min bransch där vem som helst som kan hålla i en skruvmejsel anses kapabel att jobba med säkerhet och dito utrymning, men det blir nog så när man ideligen höjer timdebiteringen så man är i nivå med en Volvoverkstad . 

/P