Hoppa till innehåll

Vem är DrNo


DrNo

Recommended Posts

Hej!

Nykomling 2017. Har nu i relativt mogen ålder aktiverat ett, sannolikt sedan ungdomen latent, intresse för jakten. Var i tidiga tonår aktiv skytt med mest smak för fältskytte. Jakten fanns naturligt i miljön, många skyttar är ju jägare, men utan direkt jaktradition i familjen så var det inte självklart för en yngling att bli jägare. Men herrans vägar äro som bekant outgrundliga  och när jag får anledning att följa min egen son till vapenhandlare för att hitta en .308 och för första gången på 30 år fattar ett gevär känner jag mig som en drug-junkie som varit ren länge men står inför ett obevekligt återfall. Ergo, jägarexamen.

Lite oklart hur mitt jägarliv kommer att utvecklas, det räcker långt med lite stötjakt på fälthararna, men jag vet var det smyger ett och annat vildsvin....

Nog för tillfället, det kan bli tillfälle senare att berätta något från en gammal vapenfabrik.

Mvh

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej & välkommen hit din gamla f. d. Huskvarnabo!:D Numera reservdansk!:lol: Nu är det såhär att jag känner den här mannen sedan tiden på Husqvarna AB.:thumbsup: 

Ni ska passa er för honom när det gäller 1 April o som tur är så har den varit redan. Jag jobbade ihop med en äldre karl på Husqvarna som höll på mycket med vapen o hade en rätt så gedigen samling hemma. Nu var det såhär att en 1 april så passade den här karln på att lämna ett en lapp på min kollegas arb.plats o att han skulle kontakta en annan person på Husqvarna om en bössa. När kollegan knallade ner till den tredje personen för att höra vad han ville så ville inte tredje personen något utan då hade DrNo lurat min arb.kollega o det var 1 april. Jag blev grillad av både kollegan o arb.ledaren som vi hade på truckverkstaden.

DrNo får väl förklara bättre om jag har fel någonstans.:whistling::lol: Hur var det nu igen DrNo???;) Visst var det rätt så rätt???

 

Vågar du inte nämna att du känner mig sedan tidigare från tiden på Husqvarna???:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I princip rätt, men ungdomliga aprilskämt kan må bra av att sjunka ner i glömskans sediment. 

Bäste Jonsson, det skulle aldrig falla mig in att förneka vår bekantskap men det kunde likna renommésnyltande att påpeka detta i sitt första inlägg.

mvh

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit.

Och då du redan känner till den där Kalixbon så behöver du ingen varning. Visst var det så att han vart förvisad/utslängd ifrån Sverige till Lapphelvetet, och inte som han själv påstår utvandrade?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago DrNo sa:

I princip rätt, men ungdomliga aprilskämt kan må bra av att sjunka ner i glömskans sediment. 

Bäste Jonsson, det skulle aldrig falla mig in att förneka vår bekantskap men det kunde likna renommésnyltande att påpeka detta i sitt första inlägg.

mvh

Tack! Det var ungefär så som jag mindes detta aprilskämt ifrån dig! Han var sur, ond i flera dagar efter detta o mumlade i flera dagar efter ditt skämt. Ja, kanske det men det är väl presikberat numera!:lol:

Ja men det är ju för att dom ska veta vad det är för en som har blivit medlem här på forat så presentationen av dig blev liksom mer komplett!:lol:

Vad DrNo har hittat på mer för hyss i sina unga dagar vet jag inte! :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago faxe sa:

Och då du redan känner till den där Kalixbon så behöver du ingen varning. Visst var det så att han vart förvisad/utslängd ifrån Sverige till Lapphelvetet, och inte som han själv påstår utvandrade?

Haha! Jag emigrerade! Det är då bättre att bo här än i 08:a-träsket som du! Man ser bara på dig hur tokig du är så det är bara att lägga ihop 1+1 så kan vem som helst räkna ut hur det ser är o ser ut i 08:a-träsket med alla tok!

10.jpg.c1deef7e9bdf6f6cb6d5e736c2cf2806.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är alltid intressant att notera hur lokalpatriotismen ritar kartan. Själv hamnade jag i Skåne, på många sätt förträffligt, men jag kommer nog alltid att betraktas som en Samojed tillsammans med alla norr om Hörby.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now DrNo sa:

Det är alltid intressant att notera hur lokalpatriotismen ritar kartan. Själv hamnade jag i Skåne, på många sätt förträffligt, men jag kommer nog alltid att betraktas som en Samojed tillsammans med alla norr om Hörby.

Oh yes!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...