Publicerat April 30, 20178 yr Hej! Har möjlighet att köpa en Mauser m03 Extreme billigt...men behöver fästet för kikare. Handlaren har bara ett sådant kvar, för Zeiss med skena och de kostar en hel del...5k för fästet!!! Och det billigaste Zeiss-siktet med skena, vad jag vet, ca 15-17k... Jag hade gärna velat ha möjligheten till att ha annat fabrikat och inte bli låst till Zeiss. Undrar därför ifall någon har en annan lösning på problemet? Gärna tips på sidor där man kan hitta tredje parts fästen för Mauser m03. Tack.
Publicerat Maj 2, 20178 yr Denna firma har tagit fram picatinnyskenor som skall passa i M03s specialfästen: http://hgfirearms.dk/shop/mauser-m03-one-792p.html /Erik
Publicerat Maj 3, 20178 yr Författare Hej. Intressant, blev tipsad av en vän om dem också. Jag har ett set Warne ringar medium 30mm fixed. Blir det för högt eller kommer det att fungera tror du? Man kan välja picatinnyn i 10 eller 20MOA. Kikarsiktet är ett Vortex 2.5-10x44mm.