Publicerat Maj 2, 20178 yr Hallå! Jag är liten nojig över mynningen på min Tikka T3X Varmint Stainless! Det har bildats ( som det ser ut som ) lite krutrester precis där kulan går ut ( se bild ) jag försökte att putsa bort det men det känns som ett det är ett jack på ställena där krutsamlingen har bildats. Även inuti pipan ser det ut som att det går ett spår där det svarta på pipans utsida har bildats ( se bild ) 4 spår i jämn med det svarta på pipans mynning. Jag har skjutit cirka 60 skott totalt med geväret, rengjort efter 20 skott med en boresnake som jag drog ut spikrakt genom pipan. Vapnet har inte alls skjutits varm eller nåt. Jag är ingen vapenexpert, ska det verkligen se ut såhär? Det är en .308W Tacksam för svar.
Publicerat Maj 2, 20178 yr Författare 13 minutes ago sidelock sa: Skjuter den dåligt? "Problemet" löst! Nej den skjuter jättebra! Jag har även en T3 Hunter och den såg exakt likadan ut inuti pipan. Den har totalt gått 7 skott och den är inte ens rengjord än. Det svarta på Varmintens utsida fick jag bort genom att gnugga lite. Nu ser den som ny ut, det var bara krutrester. Jag hade för bråttom med att starta en tråd helt enkelt. Tack för svar iallafall.