Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Amakulu

Featured Replies

Publicerat

Har varit här på forumet en tid och tycker det är mycket givande. Jag heter Tore Möller och är född den nobla årgången 55.Har jagat sen 5 års åldern då jag började följa med farfar.Är jaktlig allätare men småviltsjakten är mig mycket kär, då jag har labbar som hundar. De är ju som bekant ganska duktiga på att apportera. Har även en Borderterrier. Är tillika uppfödare av båda raserna.Jag  har lastbilskörning till proffesion. Är även jaktresesäljare till Sydafrika och sedan en tid har jag även Zimbabwe på programmet.Jag tycker det finns många kunniga människor här på Jaktsidan och ser fram emot att diskutera vidare med er. Jag har ganska bestämda åsikter om det mesta , men respekterar andra åsikter om ni åter mig ha mina.Ps. Har 2 j-a Borderterriervalpar jag inte blir av med . Hjälp mig nån snälla!!!!!.

Publicerat
  • Författare

Fan glömde skriva att jag är en sån där j-a skåning. Bor 3 mil norr Ystad

Publicerat

Välkommen hit! ;D

Publicerat

Välkommen hit  ;D  ;D  ;D

MHV Roggman66

Publicerat

Välkommen!!  ;D

Publicerat

Varmt Välkommen...

Publicerat

Hej!

Välkommen hit!

:D

Publicerat

Välkommen    clap.gif

Publicerat

välkommen!!

Publicerat

Hej och välkommen hit.

Publicerat

Aha! Då känner du till Högesta tex? Smugit runt där en del.. Jagat en hel del med RW här på forumet och han hör hemma i Gärsnäs.

Kul med en hundk*** på jaktsidan, skönt att få lite sällskap!

;D ;D ;D ;D

Mvh!

Publicerat

Välkommen Tore

Publicerat

Välkommen!!

Publicerat

Välkommen!!!

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Hej och Välkommen :)

Publicerat

Välkommen ;D

/H

Publicerat

Trevligt med lite äldre jägare som kan dela med sig om sina jaktäventyr och kunskaper..

Publicerat
Trevligt med lite äldre jägare som kan dela med sig om sina jaktäventyr och kunskaper..

Vaddå lite äldre ?? ::)

Han är ju jättegammal  ;D ;D ;D

Välkommen Tore, ja vi har jagat ihop ett antal gånger.

På Sinclairsholm sköt du en tjur och i Flyinge en Kron 12:a som sitter hemma hos Bjarne.

Kör också med Labbar, du kommer nog ihåg Label.

mvh

Rune 8)

Publicerat
  • Författare
Vaddå lite äldre ?? ::)

Han är ju jättegammal  ;D ;D ;D

Välkommen Tore, ja vi har jagat ihop ett antal gånger.

På Sinclairsholm sköt du en tjur och i Flyinge en Kron 12:a som sitter hemma hos Bjarne.

Kör också med Labbar, du kommer nog ihåg Label.

mvh

Rune 8)

Jaha du jättegammal. Det kan man få äta upp en vacker dag.Vi har onekligen släppt en del skott tillsammans . Den där kron 12:an var väl en 14 om jag inte helt har blivit senil.
Publicerat

Ja du. Jag själv passerade toppen pecis,  så nu är det bara utför ända fram till ättestupan.

12 eller 14 jag kan bara räkna lite så. ( aain, kvaa o treajj eller va de nu va.....)  ::)

Stor o grann var den i varje fall.

Skicka ett mail för jag är lite intresserad av en afrikatripp.

macallan@sverige.nu

mvh

Rune 8)

Publicerat

Ja, du får gärna skicka lite info till mig också.

Om olika priser och uppskattat totalpris mm.

Mvh John

Fetchans@hotmail.com

Publicerat

Välkommen känns väl lite lustigt då du har huserat här rätt länge nu men va fan Välkommen!

Norr om Ystad...hm hamnar man i Svedalas böljande landskap då?

Kom igen med offerter till mig med när du etablerar dig i nordamerika ;)

Publicerat
  • Författare

Du får åka lite längre österut än Svedala. Jag bor i en liten ort som heter Lövestad. Ligger mellan Sjöbo och Simrishamn. Nordamerika ??? Innan jag reste till Afrika första gången fick jag ett gott råd av en som arrangerat jakter på båda ställena i många år. Om du vill riskera att vara i skogen en hel vecka utan att se något ska du åka till nordamerika. Om du vill se och skjuta mycket vilt åker du till afrika. Jag kan ev ordna hjort i Skottland, för John som äger företaget jag jobbar för har varit jägare i Skottland tidigare. Nordamerika är inte aktuellt för mig/oss inom överskådlig framtid. Jag kan rekommendera William Safaris om du vill åka till Canada. Jag har inte deras telenr här men om du är intresserad kan jag skicka det till dig.

Publicerat

Tänkte fel, Svedala är ovanför Trelleborg. Betyder det att du bor på fel sida av landsvägen då, på nomadernas och vildarnas sida(norr) ;)

Har provat Skottland i privat regi med en kompis som är Bonde i Aberdeen. Gör gärna om det en dag.

Skulle nog få panik i Afrika med allt vilt som spatserar förbi, måste vara som att plocka svamp eller nåt, där är en..och där ;D ;D

Skämt åsido är BC alt Alaska en dröm som kommmer att uppfyllas i en inte alltför avlägsen framtid.

MVH