Publicerat Maj 4, 20178 yr Har gått sälkurs och insett att det är tillåtet med både klass 1 och 2 ammunition på säljakt. Några tips på bra kulor/fabrikat?
Publicerat Maj 4, 20178 yr Jag skulle köra med samma som jag använder till nästan allt klass ett och två med 6,5 DVS 140 grains Rhino laddat tillräckligt hett för klass ett. (Åtminstone i plusgrader...) Dock rekomenderar jag att ta den som du och bössan trivs bäst med. Det är ju inte direkt några stora träffområden...
Publicerat Maj 4, 20178 yr Författare Njae, man vill ju gärna ha hög hastighet än en tung kula, det är ju prickskytte på ett annat sätt än tex älg.
Publicerat Maj 4, 20178 yr V-max, bst eller någon annan varmint kula, för egen del hade jag lätt valt 123 grains A-max då den både skjuter och expanderar synnerligen väl, eller har gjort i mina vapen. C
Publicerat Maj 4, 20178 yr Författare Fått tips på dessa två för cal 6,5. Låter det vettigt tro och kanske funkar på räv också? "Två som har fungerat bra för mig i just 6,5x55 är Speer 90 grains TNT och Hornady 95 grains V-max"
Publicerat Maj 4, 20178 yr Mycket bra förslag, välj den som skjuter bäst eller som du kan få tag på. C
Publicerat Maj 4, 20178 yr Författare Hittar dock inga färdiga fabrikspatroner rakt upp och ner, behöver det, någon som har länk?