Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Liten efterlysning..

Featured Replies

Publicerat

Knepigt läge här, åtagit mej att köra hund på ett ställe här i krokarna på lördag. Allt klart och fixat och då får jag veta att de ska enbart jaga gris!

Helvete!

Jag har bara en jycke som jag med gott samvete kan säga jagar gris, övriga jagar allt annat än gris. Detta innebär att min wachtel kommer att ha jagat sig trött någonstans i mitten av andra såten och i sista såten så är Hipshot hundlös  :-[

Således.. någon som har bevisligen bra jyckar på gris som inte har ngt för sig på lördag? Jyckar som tuggar gris före skott göre sig icke besvär..

Mvh!

Publicerat

Det är ju inte mig du söker....  >:(  :(  Jag skulle tro att tiken min jagar gris, ej tuggar. Jag har inte haft tillfälle att prova henne ännu  :( .

Nästa gång kanske om jag fått prova henne.  ;D  ;)  ::)

Hon har nog ingen vidare kondis i år ändå.....

Lycka till!  //Roggman66

Publicerat

hipshot,

var håller du till?

jag har 3st tyskar som jagar gris

samme

Publicerat
  • Författare

Detta är i Roslagen.. Tror dock det löser sig, fått löfte att låna en grålle och det kan ju bli kul.. samme, var finns du ifall att?

Mvh!

Publicerat
Detta är i Roslagen.. Tror dock det löser sig, fått löfte att låna en grålle och det kan ju bli kul.. samme, var finns du ifall att?

Mvh!

jaga gris med en traktor? det var något nytt ::)

Publicerat
  • Författare

Japp Roslagsgrisarna är sällsynt stora så det krävs rejäla grejer  ;D

Löst sig rejält nu, kompisen som lejde mej för detta uppdrag då han själv inte kunde åka har disponerat om sitt liv så han hänger på med i morgon.

Känns lite hoppfullt, alla mina jyckar har idag jagat gris  ;D Spanieln levererade dessutom ett rätt läckert ståndskall faktiskt..

Mvh!

Publicerat

Skoj!

Är väl bara att önska er en riktigt god skitjakt då! ;D

/Erik

Publicerat

Det måste vara en dp spaniel eller har jag helt fel som vanligt ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare

dp? Du menar show o jakt  ???

Vill ogärna säga det, känns som jag varit stygg mot dej, men du har faktiskt fetfel  ;D ;D

Vad han är har jag ärligt talat ingen aning om men jag vet att han inte ser ut som ngn klassisk engelsk med långa hängande öron osv.. ser väl mer ut som en jaktspringer fast lite större...tror jag... Inte så mycket päls heller som de här med stora öron..

Har jagat med en dp jycke rätt mycket för länge sedan och hans skall var grymt trevligt, vi sköt drösavis med rådjur för honom  ;D

Mvh!

Publicerat

Jag hoppas att du förstår att jag jävlas lite med dig. Du kommer att få utstå mkt sådant. Det viktigaste är att hunden fungerar så kan vi skita i vad folk vill kalla dom. Förstår att du är hängiven kråk killer. Hade en gång tillgång till en kråkjakt utan dess like. Hos en lantbrukare som hade utegångsdjur och utfodrade dessa med returbröd. Kunde skjuta 75-80 st svartfåglar en förmiddag . Det var tider det.

Publicerat
  • Författare

Jorå börjar ana att herrn...eller tja hundkärringar är väl oftast frun  ;D tar ut svängarna lite!

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Ingen gris skjuten.. Hade igång ett antal i näst sista såten och det var grymt spännande där ett tag men de lyckades köra slaom mellan skyttarna utan att visa sig. Behöver fler wachtlar!!! Undrar om man kan övertyga hustrun om att vi behöver en jycke till  ??? ;D

Mvh!

Publicerat
Ingen gris skjuten.. Hade igång ett antal i näst sista såten och det var grymt spännande där ett tag men de lyckades köra slaom mellan skyttarna utan att visa sig. Behöver fler wachtlar!!! Undrar om man kan övertyga hustrun om att vi behöver en jycke till  ??? ;D

Mvh!

man måste ha minst två wachtlar hipshot vet du inte det ;)

Publicerat
  • Författare

Jodå jag vet det, frågan är när hustrun ska få veta det  :-[ Fy fan vilka roliga jyckar det är iaf.. Har ngr kompisar som har bra wachtlar och när vi är samlade och jagar tillsammans... ouj ouj va skoj det är!

Mvh!

Publicerat

jepp trevliga hundar synd bara att det har blivit hysteri avel på dom igen och mycket är skit...

Publicerat

Kan bara hålla med, min Wachtel gjorde sitt första "riktiga" grisjobb idag. Först ståndskall i upptaget i 10 minuter så att jag hann inn på ståndet. Såg tyvärr inga grisar innan det gick igång, bara hörde hur det knakade runt om mig, sen nytt ståndskall 500 hundra meter bort i fem minuter innan det gick igång och passerade en skytt på 80 meter men han såg bara ryggen på grisarna och då låg Wachteln 50 meter efter! Sen hängde han på i ca 500 meter innan han bröt och var tillbaka vid upptaget efter 10 minuter. Jädra vilket skall han har när det gäller gris, det går ju kalla kårar nerför ryggen när man hör honom ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare
jepp trevliga hundar synd bara att det har blivit hysteri avel på dom igen och mycket är skit...

Jo men när det blir ytterligare en wachtel så vet jag precis vart jag ska ta den ifrån.. Det jag sett från den uppfödaren gör att jag helt klart höjt jyckarna i aktning!

Mvh!

Publicerat

hipsot

jag finns i bollnäs men har kompisar i rimbo-norrtälje som jag brukar åka till så med lite framför hållning så kan det funka

polarn har en tysk oxå som går på gris

mvh. samme