Hoppa till innehåll

Reddings Seater.. trasslar..


Hipshot

Recommended Posts

Har tjabbat om detta i en FB grupp även men nu har jag fått detta lite klart för mej..

Tydligen så kan man ha olika längder på själva seatern på verktyget. Jag har nr 23 och med detta skruvat i botten stenhårt så kan jag ffa inte tillverka patroner i samma längd som fabriks COL. Detta då med V-max 40 gr. De blir ngn mm längre.. 

I kontakten med Redding så visade det sig att man kunde skaffa en annan seater att skruva ned i själva verktyget, en nr 25 skulle tydligen kunna ge kortare pilar med V-max.. 

Är jag lite naiv här?

Har haft Hornady, Lee, RCBS innan i olika kalibrar och detta att byta seater har aldrig varit aktuellt i dessa vektyg!? Eller har jag missat ngt? Är det här allmän kunskap eller?? 

Den seater som jag fick med.. den har stor justermån om man vill göra längre patroner, så pass att jag är helt säker på att man kan ha verktyget maximalt neddraget i pressen och seatern iskruvad ngr mm och ffa en hel del luft mellan hylshals och kula! Det finns en hel del marginal som man aldrig någonsin kommer att ha nytta av.. Varför då?? 

Aldrig mer Reddings således..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte en antydan ännu från dem att skicka rätt seater.. Öht rätt språkfattiga mail.. ..

******************

Och där fick jag mailet där de lägger ut texten. Vissa kulor är knepiga precis som du skriver Christian och nu postar de rätt seater :wub:

Nöjd.. men detta strul kändes lite onödigt?

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så klart de kalibrar som detta är mest troligt ett bekymmer med där borde verktygen levereras med två plugs. C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...