Publicerat Maj 30, 20179 yr Har en Tikka t3 som inte kastar ut tomhylsan tillfredställande. Räcker det att byta fjädern till utstötaren eller fjädern till utdragaren eller båda?
Publicerat Maj 30, 20179 yr Beror ju på varför den inte kastar ut... Beror det på att utdragen släpper hylsan är det utdragaren eller fjädern till utdragaren som är kass. Är det för att utkastaren inre trycker ut hylsan är det utkastaren som är trög, krokig, trasig eller så är dess fjäder av. "inte kastar ut tillfredsställande " är en mycket vag felbeskrivning..... T
Publicerat Maj 30, 20179 yr Författare Bifogar en liten video. (Får se om det fungerar) repeterar jag hårt och bestämt skall jag ha tur om hylsan "trillar" ut. 9 gånger av 10 blir den kvar i vapnet. IMG_0217.MOV
Publicerat Maj 30, 20179 yr Författare Jag ber om ursäkt för att jag besvärade forumet med en något förhastad fråga från min sida utan att undersöka problemet ordentligt först. Mitt problem verkar vara Tikkans snålt tilltagna utkastarport tillsammans med kikarsiktes justerratt.
Publicerat Maj 30, 20179 yr Detta är en populär post. Be ALDRIG om ursäkt för en fråga om hjälp på ett internetforum Det finns mycket visdom runt i krokarna när man behöver lite hjälp... Nu löste du problemet själv: ÄNNU BÄTTRE.. Då har du aktiverat dom små grå hjärnceller
Publicerat Maj 30, 20179 yr Dremmel-time, vågade eller välunderrättade smeder har sänkt porten på T3:or för att få ordning på ejektionen. C