Publicerat Maj 31, 20178 yr Jag är av vår salige herre välsignad att skjuta med vänster, men min hagelbock, en Winchester 101, har tyvärr en svag skränkning åt höger. Bortsett från det så trivs jag väldigt bra med bössan och undrar därför om det är möjligt att skränka om bössan? Så att den åtminstone blir rakare i kolven, om än inte skränkt några grader åt vänster. Den skulle även behöva förlängas ett par, tre centimeter, enligt inrådan från en kompetent skjutinstruktör. Går det att göra i samma veva kanske?
Publicerat Maj 31, 20178 yr Är det inte enklast att sälja bössan till någon som inte är välsignad? Lite motsägelsefullt att du trivs med bössan fastän den inte passar dig.
Publicerat Maj 31, 20178 yr Författare Jo ett alternativ är att sälja men det tar sån tid att hitta en vänsterbock man gillar till vettigt pris.. Kolven funkar, men är inte perfekt om du förstår hur jag menar. I övrigt så gillar jag vikten, förstockens utforming etc. så jag vill allra helst behålla bössan och om det går, skränka om den lite.
Publicerat Maj 31, 20178 yr Wellpapp och eltejp är din bästa kompis, så får du en customkolv helt enligt dina mått utan att göra permanent åverkan på kolven.
Publicerat Maj 31, 20178 yr Nu är det inte svårt att skänka om, men det tar lite tid..... Och det är rätt så svårt att förlänga kolven under tiden man skränker den. Men det finns ju ingen anledning att man inte kan låta kommentaren göra båda saker väl man gett honom bössan. Men samtidigt - nja, det är onödigt omständligt tycker jag nog. 52 minutes ago sidelock sa: Wellpapp och eltejp är din bästa kompis, så får du en customkolv helt enligt dina mått utan att göra permanent åverkan på kolven. I längd, krokighet och höjd - ja. Men cast är svårare..... T
Publicerat Juni 1, 20178 yr Om du inte har Bakkappa på idag så går det att förlänga med en sådan. Om du har Bakkappa redan så blir det besvärligare, då får du fälla in en träbit och sätta på en ny Bakkappa. Om man sedan beaktar att den även behöver böjas i sidled och förmodligen även i höjdled så borde du nog fundera på en ny kolv. Det behöver inte bli så fasligt dyrt till en standardbössa.
Publicerat Juni 1, 20178 yr hör med roberts vapenverkstad i husqvarna, kompisen fixade en ny till sin miruko där.