Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

För tung!!

Featured Replies

Publicerat

God dag!

Sitter här efter avslutad studsarsäsong och har insett att bössan är lite i tyngsta laget för att kånka omkring på många och långa dagar.

Polaren sa till mig att jag måste byta (för övrigt en mycket van hundförare) men det är inte riktigt så enkelt för mig.....jag gillar ju bössan och kalibern stormtrivs jag med (375 H&H).

Idag väger bössan in på dryga 5,5 kg inkl kikare, dock oladdad (rymmer 6 karameller).

Min tanke är att spara in lite här och lite där, kikaren skall bli utbytbar (idag en Swarre 3-12 x 56) i warne snabbfäste i stål, en uppsättning ringar till skall inhandlas för att innehålla en rödpunktshistoria.

Min fråga till er som vet lite mer om kolvar och bössbyggen i stort, hur mycket vikt kan jag tänkas "spara" vid ett kolvbyte?

Från den customkolv jag har idag till den lättaste syntethistoria som går att uppbringa torde det gå att "hitta" några hekton iallafall.

Vapnet det handlar om är en BRNO 602, kalibern är redan nämnd. Har ni dessutom några länkar till kolvfabrikanter typ mcmillan eller kolvförsäljare med internetsidor, tipsa gärna, utbudet för en bössa som min verkar vara lite begränsat då jag vill ha tag i en stock som bara är att bulta på vapnet.

Tack på förhand

Hog

Ps. Lägger in ett par bilder på bössan som den såg ut samt ser ut idag, lite taskig bildkvalitet på den ena men det får man ta.

post-460-1166268405_thumb.jpg

post-34-1166268405_thumb.jpg

Publicerat

kolla midway och vapex har syntetkolvar som jag kan komma på rätt av finns säkert dom som har bättre koll än jag..

Publicerat
  • Författare

Hittade något intressant!!

http://www.lonewolfriflestocks.com/hunting.html

Den som verkar mest intressant ur viktsynpunkt är Summit XL, men frågan är om BRNO-lådan får plats? Jag har mailat dem under helgen och hoppas på svar inatt eller när de nu jobbar!

En annan fråga, är Oz det samma som Ounce? I så fall så kan jag inte få fram annat än att Summit XL väger drygt 340 gram.

Mitt alternativ för att få plats är ju Stalker`n på samma sida, undrar vad den väger?

Publicerat

Jadu Hogkiller

kolven du har är så snygg så hade jag varit dig hade jag skaffat kort på närmsta gym och sen tränat tills jag upplever kolven som lätt. Fasen sitter du i skogen och inget vilt kommer så kan du alltid vila ögonen på kolven  8)

Publicerat
  • Författare
Jadu Hogkiller

kolven du har är så snygg så hade jag varit dig hade jag skaffat kort på närmsta gym och sen tränat tills jag upplever kolven som lätt. Fasen sitter du i skogen och inget vilt kommer så kan du alltid vila ögonen på kolven  8)

Kanske sant....men så gråter man en skvätt varje gång man hittar en ny skada i kolven också!!!  :'(

Husomhelst, Lonewolf vägrar skicka en Summit XL till mig då de själva vill "fit/finish it here".

Nån som vet om en vapensmed som kan ta hem en och hjälpa mig?

Vägde förresten trästocken nyss....1235 g,,,,Mcmillans utlralätta väger ca 590 g, men vad fan....det måste finnas någon mer än Mcmillan att tillgå. Satt och googlade igår men hittade mest laminatstockar, snälla, det måste finnas någon som har tips och trix om var jag kan hitta fler alternativ än Mcmillan (nu har jag snart ältat Mcmillan så jag kräks).

Hog

Publicerat
  • Författare

Ursäkta mitt bryska sätt, men det verkar som att ens ämne läses mer ju högre upp det ligger på sidan.

Som jag nämnde ovan, finns det någon annan än Mcmillan som exporterar LÄTTviktsstockar?

Jag lider av tillfällig sinnesfrånvaro och kan inte komma på något lämpligt själv, hjälp, snälla!!

Hog