pmt

Sten Christoffersson

7 inlägg i detta ämne

Hörde att Sten hastigt gått bort. Sorgligt även om jag inte alltid delade hans åsikter så var det jägare och en begåvad skribent.

Tror kaptenen Åkermann möter honom i porten till de sälla med en salva....

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Usch så tråkigt!:( Själv har jag haft ett par fina telefonsamtal med Sten under tiden jag var hundägare!

Vila i frid Sten!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
34 minutes ago pmt sa:

Hörde att Sten hastigt gått bort. Sorgligt även om jag inte alltid delade hans åsikter så var det jägare och en begåvad skribent.

Tror kaptenen Åkermann möter honom i porten till de sälla med en salva....

T

Delar din åsikt, gott som ont. Även det jag inte höll med om brukade vara genomtänkt och underbyggt och då är det bara att lyfta på hatten i respekt.

2 personer gillar det här

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
17 minutes ago Mads sa:

Verkligen tråkigt. Vi har förlorat en av de skickligaste jaktjournalisterna. Jag kommer fortfarande ihåg när jag läste reportaget om Archie Coats och duvjakt, första gången, tidigt nittiotal kanske, bilderna och texten glömmer jag nog aldrig . Och jag kommer heller inte att glömma lyckan när jag första gången läste boken om fågelhundar.

Sten var och kommer nog alltid att vara i inspirationskälla för mig. Och jag delade och delar de flesta av de åsikter Sten hade. 

Vila i frid Sten

Arichie Coats, Fanns de inte en film som hette Duvjakt där han var med?

Angående Sten så är de nog få som tillfört så mycket. 

Saknad lär han bli

S

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag Guidade Sten och några andra utländska vapen och jaktskribenter en gång därav även Jens E Perto var med. Vi jagade på både fjäll och skog här i norra Sverige med både ripa,tjäder och orre skjutna över mina stående hundar.

Vi fick några riktigt trevliga dar,med mycket jakt snack på kvällarna han var otroligt duktig på vad fåglar och djur hade för namn på latin vi försökte alla att tävla mot honom i det men  han var oslagbar där:)

1 person gillar det här

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE