Publicerat Juni 7, 20179 yr Hej. Har letat efter rengöringskit till min .338 wm men kan inte hitta det nånstans, så idag när jag var hos en vapenhandlare så sa han att jag kunde troligtvis använda borstarna som är till 9.3X62. Har i alla fall köpt en sats men tänkte fråga er här först vad ni säger om att använda de rengöringsborstarna i en 338 wm (8,6x64)? Dom är ju aningen större
Publicerat Juni 8, 20179 yr Jag skulle satsat på kaliberspecifika prylar från Dewey, t ex från vapenvardsbutiken.se.
Publicerat Juni 8, 20179 yr Författare Ok, ska kolla vad dom har. Tyckte 9,3 borstar ser lite väl stora ut för min. Dom lär väl bara konas ihop om man drar dom genom pipan misstänker jag.
Publicerat Augusti 28, 20179 yr Jag hade också valt Dewey från Vapenvårdsbutiken. Det bästa du kan ha till bössan!
Publicerat Augusti 28, 20179 yr Läskstång 7 mm. Jagg följer med och du köper till bronsborstar och lappar (100 st). Med en olja, krutlösare och Sweets 7.62 behöver du inget mer. https://vapenvardsbutiken.se/laskstang.html
Publicerat Augusti 29, 20179 yr En 9,3 borste fungerar nog bara om det är en sån mjuk borste vanliga vapenhandlare brukar sälja. En hård Dewey fastnar nog bara i loppet. Köp ordentligt med runda lappar till jaggen, de används mer än borsten.
Publicerat Augusti 29, 20179 yr Dewey har ju bronsborstar och jaggar i kaliber .338 så köp det då från vapenvårdsbutiken. Är du osäker så ring och prata med dem. Bättre grejor hittar du inte i sverige. Köp inget som inte passar för det blir bara skit.
Publicerat Augusti 31, 20179 yr Jag har brukat använda borstar till 9,3 när jag inte haft annat och det har fungerat bra, men dom är ju förstörda att använda till 9,3 igen efter det.