Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp! Söker en bild på en rök!!

Featured Replies

Publicerat

Håller på att bygga en rök till min far i julklapp, men hinner inte färdigt till jul.

Så nu behöver jag en bild på en rök av typ "Kalixröken" som jag kan slå in..

Publicerat

KANON!!!

Tack för snabb hjälp. Ni har räddat julen... ;)

Publicerat

Är det någon som har testat Julas rök? I så fall, hur funkar den när man inte har en "spis del" att elda i?

Publicerat

Vi brukar elda i ett 200liters fat som man tagit bort locket på. Man murar en eldstad och ställer på ett fat ovanpå sedan är de bara att elda under fatet och ha granris i botten på tunnan. Sedan är det bara att hänga fisken eller köttet längst upp  och lägga ett trälock på så man kan reglera röken.

Jula röken kan man nog elda med bricketter eller kol alt.elda under men då sätta täckpåt runt om så man får värmen uppåt.

Publicerat
Är det någon som har testat Julas rök? I så fall, hur funkar den när man inte har en "spis del" att elda i?

Tjenis. Jag införskaffade en sådan i somras, efter lite inkörning så har det blivit mycket rökt kött och fisk. Har ingen erfarenhet av rökning innen men jag är riktigt nöjd. Det enda som är "kass" på den är termometern, den visar helt fel. Men jag borrade in en mätprob och kör med ett digitalt instrument istället.

Publicerat

Var och köpte en råk från jula idag. Tänkte montera in en vanlig digital ugnstermometer.

Hur "eldar" du i din? Jag tänker mura upp en eldstad/ grill som jag tänkte ställa den på.

Publicerat
Var och köpte en råk från jula idag. Tänkte montera in en vanlig digital ugnstermometer.

Hur "eldar" du i din? Jag tänker mura upp en eldstad/ grill som jag tänkte ställa den på.

Grillkol i den understa behållaren. Sedan så lägger vi på blött enris och spån efterhand, Det är dock en hel del passande, Men med en låda öl en säck kol och en rådjurbog så har men en fin lördag ;)