Publicerat Juni 18, 20178 yr Detta är en populär post. Haft ett Ikea matbord (Visdalen tror jag det heter) sen lägenheten då jag var singel. Har stått i verkstan sen vi flyttade till huset för 3+ år sen och använts som "arbetsbänk". Nu är ju höjden på dessa ingen hit om man vill stå upp och jobba, vilket man vill. Ryggen har fått en del stryk under dessa år och i veckan fick jag nog. Hade först planer på att höja bordet genom att bygga upp ett fackverk med reglar ovanpå bordsskivan men kom sen på andra tankar. Köpte en 4,70-bit 70x70 i torsdags för 110 spänn och skred till verket under veckoslutet Tänkte först återanvända gängade stången från Ikeabenen men hittade sen en bit M10-stång hemma som jag kapade i fyra bitar istället och snyggade till ändarna i svarven. Bilderna talar nog för sig själv och jag är väldigt nöjd med resultatet Kan möjligen bli att byta ut brickorna som fördelar kraften från muttrarna till större plattor som jag borrar hål i.
Publicerat Juni 18, 20178 yr Är själv på g att bygga mig en rejäl ladd-/arbetsbänk i nya 'man caven' så perfekt med lite inspiration!
Publicerat Juni 19, 20178 yr Sådär ja! Fin bänk! Nu behöver du bara höja taket så du får plats uppåt Eller är luckan i taket bakom dig för att du ska kunna sträcka ut dig stundtals?
Publicerat Juni 19, 20178 yr Författare 14 minutes ago Buck sa: Eller är luckan i taket bakom dig för att du ska kunna sträcka ut dig stundtals? Exakt