Publicerat Juni 21, 20178 yr Bokade ett par timmars instruktion på en skjutbana utanför Stockholm idag. Jag skjuter vanligtvis inte hagel på bana men tänkte ta tag i hagelskyttet och att skjuta lite med instruktör kändes som en bra nystart. Sköt initialt med min gamla Beretta 55 som jag fått av farsan, den visade sig dock vara lite låg så jag fick testa några andra bössor och instruktören åkte även hem och hämtade en Perazzi mx12. Sköt växelvis med de olika bössorna och konstaterade att Perazzin var ljusår från övriga i känsla och balans. Övriga bössor var Blaser f16 och Browning 725 förutom min egen Beretta. Jag behöver en hagelbössa som är lite tyngre än en ren jaktmodell och som passar för lite kul träningsskytte samt jakt och hade köpt Perazzin direkt om det inte var för den lilla detaljen att den kostade 12000 euro. Visserligen får man då åka ner till fabriken och få allt trä tillverkat custom utifrån sina egna mått, men.. Vad finns det på marknaden som kan komma nära Perazzin i känsla men som är billigare?
Publicerat Juni 21, 20178 yr Kemen kanske? Är ju en "kopia" på Perazzin. Har själv en Beretta 682 Gold E Sporting Adjustable (jävla långt namn ) men den är väl inte direkt lik Perazzin i känsla men bra mycket mer överkomligt pris så det kan ju va värt en titt kanske. Kommer själv inte riktigt överens med de Perazzi jag känt på men jag har inte klämt på alla
Publicerat Juni 21, 20178 yr 58 minutes ago Steinbok sa: Vad finns det på marknaden som kan komma nära Perazzin i känsla men som är billigare? Nytt? Inget..... Beg? En B25a, Perazzi, Kemen och några till. Men som det heter - prova aldrig nått du inte har råd med. T
Publicerat Juni 21, 20178 yr Författare Tack alla, det var ju tråkigt på sitt sätt. Kollade med säljaren och det fanns en med blank låda, 78cm pipor och uppgraderat trä hemma på lager att söka licens på direkt, nästa resa till italien går om en månad och man får visst med sig allt hem direkt från fabriken. Blev erbjuden lite rabatt också. Sjukt sugen just nu men tror jag ska sova på saken iallafall.
Publicerat Juni 21, 20178 yr Detta är en populär post. Nej inte sova, slå till och skjut med den pang du är värd att ha. C
Publicerat Juni 21, 20178 yr 46 minutes ago Steinbok sa: Sjukt sugen just nu men tror jag ska sova på saken iallafall. Det trista är att du ändå aldrig kommer att hitta nått som lirar lika bra hur mycket du nu än sover...... Du vet var du har DET. Det enda jag kan garantera dig är du en vacker dag snubblar över nått bättre.... Och så börjar man om.... Är man perfektionist så är man. T
Publicerat Juni 21, 20178 yr Klart du ska köpa en Perazzi! Pierre är dessutom en duktig instruktör! Skämt åsido, Det går att hitta fina Perazzi till bra priser om man letar lite, men då får man ju inte kolven inpassad........jag hade tur att hitta en som passade perfekt.
Publicerat Juni 22, 20178 yr Jag hoppas innerligt att jag aldrig aldrig hittar och provskjuter en sån bössa, för då kommer all sans och logik rinna ur mitt huvud och min Hobbykonto kommer aldrig återhämta sig.... Jag har iofs en åkomma som heterKroniskt A5:Beroende V1 som gör att man ifrågasätter alla andra bössor i skåpet inklusive frugans om det inte vore bäst att byta dem till en A5:a / P
Publicerat Juni 24, 20178 yr Kemen är den enda kopia jag tycker känns bättre ihopsatt. Köp vad du tycker känns rätt! Själv skjuter jag bara mk38 o f3 numer.