Publicerat Juni 23, 20178 yr Detta är en populär post. Nu kom äntligen drillingen hem igen efter långt besök hos Englund.Krasst kan man konstatera att affärer med att köpa drilling från Tyskland och sälja dem med vinst hemma för att man vill testa något nytt rimligen är slut nu, då jag inte kommer att kunna tjäna på denna med tanke på hur mycket jag lagt ner på den. Dock tror/hoppas jag att jag landat rätt med den, den passar helt ok för hagelskytte och nu med åtgärdade pipor skall jag kolla hur jag kan få till kulan..Den har fått omlödda spänger, blånering, vridmontage och lite omboning av trät. Siktet är en liten chansning - har deras 1-6x24 som jag gillar skarpt, men denna har inte lika bra glas (dock är ett 3-12x40 på låga 360 gram och 30cm ganska svårslaget). Jag är väldigt nöjd över hur lågt det kunde monteras och jag hamnar hyfsat rätt redan vid en normal anläggning. Det är en tyskimporterad Borovnik från 57, som checkar in på lämpliga 2,8-2,9 kg utan sikte och är en fröjd vid hagelskytte, förhoppningsvis kommer det bli en 'keeper' på drillingfronten.
Publicerat Juni 24, 20178 yr När jag blir stor vill jag också ha en riktig drilling istället för mitt kommunistspett Riktigt granner att titta på.
Publicerat Juni 24, 20178 yr Törs man fråga vad räkningarna slutade på? Du skulle ju ändå inte sälja denna...
Publicerat Juni 24, 20178 yr Författare Jobben och fästen landade på 17000, siktet drygt 3 och själva drillingen knappt 10, så ca 30000 allt som allt.
Publicerat Juni 24, 20178 yr Mycket trevlig bössa men varför i allsin dar den där gamla bruna ventilerade saken längst bak på kolven? Kunde du inte bett smeden sätta dit något lite roligare vid uppfräschningen? Nåja, en petittes i sammanhanget då bössan är väldigt vacker i övrigt Mvh Joacim
Publicerat Juni 24, 20178 yr Oj. Billigare i inköp än jag trodde men också dubbelt upp på jobb. Var den i dåligt skick eller har du lyxat till det på något sätt?
Publicerat Juni 24, 20178 yr Författare Den var målad(!?) och spängerna hade börjat släppa, så det var mer saker att göra än jag hoppats. Dock var den i övrigt sund och i vettigt skick. Jo, jag ska byta bakkappa vid tillfälle, men det kan jag ha som något vinterprojekt... var som nöjd med allt smeden fick göra ändå
Publicerat Juni 25, 20178 yr Mycket snygg drilling och roligt att den har fått ett ansiktslyft. Jag blev inte riktigt klok på vad det var för ett kikarsikte?
Publicerat Juni 29, 20178 yr Författare Det är ett Vixen 3-12x40 som jag chansade på, då det var bland det lättaste och minsta jag kunde hitta i 3-12 (och att jag var nöjd med deras 1-6x24 även om det inte är samma sak då 1-6 har bättre glas mm)