Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

5000 men till vad?

Featured Replies

Publicerat

Bössköpardjävulen är på jakt efter nåt nytt att sätta tänderna i...

Tänkte köpa en billig SvS att ha främst på bana. Har sen tidigare en sliten Winchester 24 som jag gillar och jagar framförallt hare med. Borrning 1/4 och 3/4 tror jag.  Funkar bra på jaktsig och Trap. Nya bössan ska ha öppnare choker för att kunna panga lite skeet... Jag räknar med att få borra upp bössan eftersom de gamla goingarna ju brukar ha trängre borrning.

De bössor jag tittat på hittills är Hqv 310/1310 som finns att få i bra skick med skapligt trä för 5000. Har också kollat på En winchester 23 som påminner lite om min modell 24. Finns också för ca 5000. Men det finns ju en helvetes massa bössor att välja mellan. Priset plockar ju bort de finaste, men för 5000 verkar man ändå kunna få en hygglig pang om man letar runt.

Som sagt är mest för att testa nåt nytt. Kul att få koll på hur olika bössor känns. Har innan Winchestern bara haft bockar från Fabarm, Valmet och Beretta, Just nu skjuter jag med Valmeten, faktum är att den funkar ganska bra, men skjuter likvärdigt med Winchestern som ger betydligt mer skjutglädje. Så just nu är det svs som gäller!

Vad tycker ni att jag ska titta efter?

Tjingeling och glad sommar på er!

Publicerat
  • Författare
1 hour ago sidelock sa:

Köp plugg. Det går att skjuta skeet med 3/4.

Visst går det men träffarna tenderar att utebli. Går betydligt bättre med öppnare choke... och pengar till plugg finns ändå...