Publicerat December 17, 200619 yr MEN INTE I DAG ;D Jakten började i två björkholmar nere vid sjön 13!! rådjur och en Räv fick Sally fart på där varav en get blev kvar vid mig, Sen var det dags för lagårdsbacken där blev ett smaldjur skjutet. Tredje såten uppe på skogen ett 5min,drev sen kom hunden tebax, iväg lika fort fullt drev inom några sekunder det tog 1,5min så small det bocken ligger hör jag på radion, ytterligare tre drev blev det innan det var dags att ta sista såten. Där började vi med att få fart på en räv men den kom på lite för långt håll från passkytten . Sen blir det upptag 100m, framför två skyttar men bocken vänder snett bakåt utöver gärdet rakt på vår gubbe i bakpass. Så fyra Rådjur på fyra gubbar en solig dag känns ju inte så dumt.
Publicerat December 17, 200619 yr Grattis till en roligd jaktdag! ;D Vilken ras är Sally? MVH Roggman66
Publicerat December 17, 200619 yr Författare Grattis till en roligd jaktdag! ;D Vilken ras är Sally?MVH Roggman66 en 75:a Wachtel och en kvarter jämte på 15 månader....
Publicerat December 17, 200619 yr Grattis! Det låter som att det har varit lite flyt för på jakten för Er idag.
Publicerat December 18, 200619 yr Getmördare, ;D :-* vänta bara tills lodjuret sitter på trappen då blir det som för mig att lyfta på hatten för getterna, har nästan fått tennisarmbåge i helgen pga detta. Fick iaf en räv igår på jaktårets så här långt vackraste jaktdag. Grattis till lyckad WACHTEL jakt. MVH
Publicerat December 19, 200619 yr Grattis till en härlig jaktdag. Men satan vad många smaldjur som går åt under drevjakterna. Kan det vara så att det är getter de flesta ??? ??? ;D ;D
Publicerat December 19, 200619 yr Författare Grattis till en härlig jaktdag. Men satan vad många smaldjur som går åt under drevjakterna. Kan det vara så att det är getter de flesta ??? ??? ;D ;D Allt kan ju bli lite friserat på ett sånt här forum Men en get av fyra får gå med den tillgången oftast så är det ju lite mer selektiv jakt, hatten brukar lyftas som MKJ så klokt beskriver...