Publicerat December 17, 200619 yr Är det någon som har erfarenheter av en sådan? cal. 6,5x55.. Dåliga och bra erfarenheter tack tack på förhand Tommy
Publicerat December 18, 200619 yr Min Tikka Trapper har varit med på älgjakt sedan -86. Kalibern 6,5 diskuteras mycket, men man får omkull älgarna även med 6,5:a. Jag änvänder den dessutom till mycket annat, hjort, rå, räv, grävling. Jag satte en Weawer ståltub kikare 3-9x på den och har aldrig ångrat det. Ser kanske lite lustigt ut, kikaren mäter nästan halva bösslängden. Behändig sak, lätt, nästan som en leksaksbössa, jag är jättenöjd.
Publicerat December 18, 200619 yr Författare jaa 6,5 är underbar <3 självklart så dör älgarna finns väl inget som överlever ett så stort hål rakt genom lungorna? ojdå.. är den så kort? hur mycket precision tappar man på det? jag hade hoppats på att skjuta någon orre också. avstånden sträcker sig dock aldrig mer än 150 meter för min del! oftast mycket kortare också! är det möjligt?
Publicerat December 18, 200619 yr Jag kan bara instämma om att 6,5:a är det bästa! 6,5x55 One Size fits all...
Publicerat December 18, 200619 yr Författare Jag kan bara instämma om att 6,5:a är det bästa!6,5x55 One Size fits all... Äntligen nån som inte klagar :D