Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har jag problem nu..?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Idag smet min unghund från hundgården och skällde på hästar. Med påföljden att han fick en stöt av elstängslet och är nu livrädd för hästar.. Kommer han vara rädd för älgar nu också?

Publicerat
34 minutes ago Karelian BearDog sa:

Hej!

Idag smet min unghund från hundgården och skällde på hästar. Med påföljden att han fick en stöt av elstängslet och är nu livrädd för hästar.. Kommer han vara rädd för älgar nu också?

Då skulle jag bli förvånad, är det lite go i han så jagar han snart hästar igen oxå.

Publicerat
  • Författare

Jo han gjorde det nu så när jag gick upp med han i lina :)

Publicerat
12 minutes ago Karelian BearDog sa:

Jo han gjorde det nu så när jag gick upp med han i lina :)

Säker på att det inte är en vorsteh du har?

Publicerat
  • Författare

Haha hyfsat säker men inte 100% :lol:

Publicerat

Fan vad glad jag skulle bli om min gråhund kunde fått en stöt och blivit rädd för hästar!!!!:D....och kor. ...och får!!!;)

Publicerat

Bara bra lärdom... beaglen hyser stor respekt för får efter att hon sprang in i grannens elstängsel 

Publicerat

Tror hunn min har fått flera stötar....men skiter fullständigt i det...bara han får skälla lite!!<_<

Så många hästhagar han varit inne i vore det helt otroligt om han skulle klarat sig utan ström!!!:angry:

Publicerat

Min satt nosen på häststängsel i lördags, det knäppte till och han skrek, sen gömde han sig bakom mig och kollade frågande på mig. 10 minuter senare var puckot där och sprang igen. 

Publicerat
1 hour ago Flintbüchse sa:

Min satt nosen på häststängsel i lördags, det knäppte till och han skrek, sen gömde han sig bakom mig och kollade frågande på mig. 10 minuter senare var puckot där och sprang igen. 

Hade det varit en vek hund så hade det tagit längre tid, kanske aldrig. Men ska de jaga björnar så passar det dåligt med det.

Publicerat
2 hours ago hulkovius sa:

Bara bra lärdom... beaglen hyser stor respekt för får efter att hon sprang in i grannens elstängsel 

Samma här.

Första gången min beagle såg får så var det raka spåret mot  hagen, då det nyligen regnat så tog det bra...

Efter det så vill hon inte veta av får, går man efter vägen och det är får på samma sida som vi går efter ska hon över på andra sidan vägen, och helst ner i diket.

Men är inte rädd för elstängslet här hemma när hon ska in i hästhagen och leka med pållarna.

Och ingen inverkan på jakten.

Publicerat
  • Författare

Haha kul å höra era erfarenheter av tamboskap :D

Publicerat
5 hours ago Urban sa:

Tror hunn min har fått flera stötar....men skiter fullständigt i det...bara han får skälla lite!!<_<

Så många hästhagar han varit inne i vore det helt otroligt om han skulle klarat sig utan ström!!!:angry:

Jag plockade ju Dacke i en hästhage hos Mats... Han kollade på mig med en blick som undrade varför jag inte sköt när han hade ställt dom så fint i ett hörn av hagen :D

Publicerat

Den blicken har nog Dacke haft många ggr :D

Publicerat
På 2017-07-27 at 01:35 Urban sa:

Fan vad glad jag skulle bli om min gråhund kunde fått en stöt och blivit rädd för hästar!!!!:D....och kor. ...och får!!!;)

och renar :lol:

/M

Publicerat
4 hours ago Maichel sa:

och renar :lol:

/M

Du vill bara ha dem för dig själv, Maichel döparen image.png.0666db5a809f4b4edfef206b0aa20d1a.png 

Publicerat
6 hours ago MagnusN sa:

Du vill bara ha dem för dig själv, Maichel döparen image.png.0666db5a809f4b4edfef206b0aa20d1a.png 

Så nära men ändå inte... Allt föll på att jag inte vet vad renar "heter"!

:D

/M

Publicerat

Min vorsterh stack in nosen mellan två blanktrådar på ett ras då han smög på får, efter det är han livrädd för går men jagar vilt med glädje.