Publicerat Juli 26, 20179 yr Hej! Idag smet min unghund från hundgården och skällde på hästar. Med påföljden att han fick en stöt av elstängslet och är nu livrädd för hästar.. Kommer han vara rädd för älgar nu också?
Publicerat Juli 26, 20179 yr 34 minutes ago Karelian BearDog sa: Hej! Idag smet min unghund från hundgården och skällde på hästar. Med påföljden att han fick en stöt av elstängslet och är nu livrädd för hästar.. Kommer han vara rädd för älgar nu också? Då skulle jag bli förvånad, är det lite go i han så jagar han snart hästar igen oxå.
Publicerat Juli 26, 20179 yr 12 minutes ago Karelian BearDog sa: Jo han gjorde det nu så när jag gick upp med han i lina Säker på att det inte är en vorsteh du har?
Publicerat Juli 26, 20179 yr Fan vad glad jag skulle bli om min gråhund kunde fått en stöt och blivit rädd för hästar!!!!....och kor. ...och får!!!
Publicerat Juli 27, 20179 yr Bara bra lärdom... beaglen hyser stor respekt för får efter att hon sprang in i grannens elstängsel
Publicerat Juli 27, 20179 yr Tror hunn min har fått flera stötar....men skiter fullständigt i det...bara han får skälla lite!! Så många hästhagar han varit inne i vore det helt otroligt om han skulle klarat sig utan ström!!!
Publicerat Juli 27, 20179 yr Min satt nosen på häststängsel i lördags, det knäppte till och han skrek, sen gömde han sig bakom mig och kollade frågande på mig. 10 minuter senare var puckot där och sprang igen.
Publicerat Juli 27, 20179 yr 1 hour ago Flintbüchse sa: Min satt nosen på häststängsel i lördags, det knäppte till och han skrek, sen gömde han sig bakom mig och kollade frågande på mig. 10 minuter senare var puckot där och sprang igen. Hade det varit en vek hund så hade det tagit längre tid, kanske aldrig. Men ska de jaga björnar så passar det dåligt med det.
Publicerat Juli 27, 20179 yr 2 hours ago hulkovius sa: Bara bra lärdom... beaglen hyser stor respekt för får efter att hon sprang in i grannens elstängsel Samma här. Första gången min beagle såg får så var det raka spåret mot hagen, då det nyligen regnat så tog det bra... Efter det så vill hon inte veta av får, går man efter vägen och det är får på samma sida som vi går efter ska hon över på andra sidan vägen, och helst ner i diket. Men är inte rädd för elstängslet här hemma när hon ska in i hästhagen och leka med pållarna. Och ingen inverkan på jakten.
Publicerat Juli 27, 20179 yr 5 hours ago Urban sa: Tror hunn min har fått flera stötar....men skiter fullständigt i det...bara han får skälla lite!! Så många hästhagar han varit inne i vore det helt otroligt om han skulle klarat sig utan ström!!! Jag plockade ju Dacke i en hästhage hos Mats... Han kollade på mig med en blick som undrade varför jag inte sköt när han hade ställt dom så fint i ett hörn av hagen
Publicerat Juli 27, 20179 yr Detta är en populär post. 7 hours ago strävhår sa: Den blicken har nog Dacke haft många ggr Pajas!!! Känner dock igen blicken....har ju blivit några hästhagsbesök de senaste åren! Extra krydda brukar det vara om man har ett ilsket fruntimmer som skriker åt en att locka in hunden!!! Påminner om när Bollnäs lackade ur....."säger du att jag ska vända bilen en gång till så åker jag hem!!!"
Publicerat Juli 28, 20179 yr På 2017-07-27 at 01:35 Urban sa: Fan vad glad jag skulle bli om min gråhund kunde fått en stöt och blivit rädd för hästar!!!!....och kor. ...och får!!! och renar /M
Publicerat Juli 28, 20179 yr 4 hours ago Maichel sa: och renar /M Du vill bara ha dem för dig själv, Maichel döparen
Publicerat Juli 28, 20179 yr 6 hours ago MagnusN sa: Du vill bara ha dem för dig själv, Maichel döparen Så nära men ändå inte... Allt föll på att jag inte vet vad renar "heter"! /M
Publicerat Juli 28, 20179 yr Min vorsterh stack in nosen mellan två blanktrådar på ett ras då han smög på får, efter det är han livrädd för går men jagar vilt med glädje.