Publicerat Juli 27, 20178 yr Detta är en populär post. Jag klämde på en ny Beretta halvautomat i veckan där man hade uppgraderat träet så det såg ut att vara mycket dyrare valnöt än det egentligen är. Jag vet inte hur dom har gjort? Man såg ingen skarv under- och porerna i virket såg ut att passa med ådringen i träet. För i tiderna var det vanligt med "woodgraining" på instrumentpaneler och inredningar bland annat i bilar: Duktiga hantverkare / konstnärer kunde med penslar och svampar och bra handlag skapa mönster som såg ut som olika träsorter. Likaså när man "marmorerade" vanliga betongpelare etc. i hus och fick det att se mycket dyrare ut än det egentligen var. Jag satt och kollade bilder på en gammal lös hårddisk i går och hittade dessa: En STOR kille från Örebro hade en hagelbössa som var alldeles för kort och för låg i kolven för honom. Han ville ha en ny valnötskolv- av bättre kvalitet, men: Mitt föreslagna pris var tydligen inte RÄTT pris Så i stället förlängde jag kolven och byggde även på höjden. Den väldigt ljusa valnöten betsade jag med en bets jag gillade färgen på, och med latex färg på en svamp som jag strök och drog ut kamouflerade jag skarvarna, och använde lite olika nyanser färg och låtsades vara en "woodgrainer".. så här fick jag till det innan jag "låste" färgen med några varv true-oil.. Detta var ett snabb-jobb, och visst kan man se skarvningarna. MEN jag är säker på att med lite träning, och om man gör strecken med latexfärgerna lite vågiga typ "fiddleback" och tar ut svängarna lite att man kan få det att se ganska hyffsat ut. Jag var ändå lite nöjd att dom trodde han hade fått tillverkat en ny kolv när han hade den med på skjutbanan.... Ide'en är fri om någon vill göra sin kolv "lite dyrare" än den är... Ja Tobias: jag är ledsen: Jag vet att näsan är oproportionerligt hög, men vad gör man om man inte har bröd i öknen? Det funkade i alla fall att skjuta med..