Publicerat Juli 30, 20178 yr Hej har fått lite huvudbry och behöver hjälp med att reda ut en sak hat precis fått hem in zoli bock i kaliber 20, som enligt säljaren skulle ha ett 76mm patronläge. När jag väl hemma plockade ner bössan för att göra rent den så ser jag att det står CAM 70, viker jag tolkar som att patronläget är 70mm lång. Dock så står det 20mag både på pipan och på baskylen. Vad menas med detta? Är det 20/70 som är provtryckt för samma som 20/76 fast den bara har ett 70mm patronläge? Några typer av patroner man skall hålla sig borta från att skjuta? (Förutom 76mm patroner då klart) betyder Magnum att jag kan skjuta jakt stål i bössan (hade inte tänkt det men kan vara kul att veta) //A
Publicerat Juli 30, 20178 yr Du har helt rätt, det är en 20/70 i magnum utförande vilket göra att den klarar allt som en 20/76 klarar förutom att det måste vara max 70mm patroner. Du kan skjuta stål med den, men om du kör grövre än US4 så skall du ha max 1/2 choke.