Publicerat Juli 31, 20178 yr Hej Är det nån som har testat nya ammunitionen från Tikka? Verkar som att bara interjakt säljer dom. Finns ju i många olika kalibrar i alla fall
Publicerat Augusti 27, 20196 yr provat denna i 308w och 6,5x55 den går inte bra i någon av bössorna tyvärr.
Publicerat Augusti 27, 20196 yr Finsktillverkad så det är med 98% sannolikhet Sako-brandad ammunition. Sedan om det är exakt samma laddningar som Sako säljer med samma jämnhet låter jag vara osagt. Sako har brandat ammunition förr - och inte alltid till samma nivå som man själv är van vid alla dagar. Ser det mest som ett sätt att "casha in" på marknadsnamnet Tikka. T3orna säljer in i helvete bra så jag kan förstå Beretta om de försöker casha in på varumärket. Det är inte så att man konkurrerar ut sig själv - Beretta äger ju Sako...... Om det tillför ngt? Tja, det ligger väl i betraktarens/konsumentens öga..... T
Publicerat Augusti 28, 20196 yr Jag har bytt till Tikka amo i min M55 i 308win och är nöjd med 3skotts-serier på som mest 20-25mm. Enligt en kompis som jobbar i en vapenbutik så ska kulorna till tikkas amo vara super Hammerhead.