Publicerat Juli 31, 20178 yr Hittade några Fiocchi C4 i gömmorna inför duvorna i morgon. Förmodligen kom de med Mirokun när jag köpte den. Farbrorn hade ett litet lager av olika hagelpatroner. Framförallt rätt grova storlekar och magnumladdningar. Googlade på dem, men hittade inte så mycket. I nån tabell verkar det vara en fransk hagelstorlek. Nån som vet? /Må
Publicerat Augusti 1, 20178 yr Öppna en av dem, ta bild o utbilda oss andra eller skjut o njut, det tar nog bättre än du tror. C
Publicerat Augusti 1, 20178 yr 10 hours ago BigJim sa: Hittade några Fiocchi C4 i gömmorna inför duvorna i morgon. Förmodligen kom de med Mirokun när jag köpte den. Farbrorn hade ett litet lager av olika hagelpatroner. Framförallt rätt grova storlekar och magnumladdningar. Googlade på dem, men hittade inte så mycket. I nån tabell verkar det vara en fransk hagelstorlek. Nån som vet? /Må Fiocchi är italienska, och i vissa fall så används krutsorten som en del av logon , ta en bild på asken och patrontexten så får vi titta. annars så är Christians metod att föredra och den är lika intressant den för då får vi veta exakt innehåll. Skär av precis vid culoten och fota tändhatten , fota krutet ( Nära ) fota förladdning och hagel som du mäter och väger. / P
Publicerat Augusti 1, 20178 yr Tökna stöllar.. man skär helt enkelt inte sönder puppor som inte klickat! Skaka på dem, jämför med någon us 1 eller något, du har skillnad på ljudet. Små hagel = asbra till duvor. Stora hagel... funkar till stora duvor och uppåt
Publicerat Augusti 1, 20178 yr Annars så kan du ta en av varje skum puppa, skicka till mej, så drar jag åter något du kan använda till dina duvor eller vad du nu vill ha dem till..