Publicerat Augusti 1, 20178 yr Ska du ha kort pipa säger jag 308win. Min sköt riktigt bra med BST 150gr. Tung som satan hade en Ase-utra på den med en Zeiss 3-12x56. Tänk igenom vad du ska ha den till. Innan du handlat för de är ingen lätt sak! S
Publicerat Augusti 1, 20178 yr Författare 2 hours ago hs_merkel sa: Ska du ha kort pipa säger jag 308win. Min sköt riktigt bra med BST 150gr. Tung som satan hade en Ase-utra på den med en Zeiss 3-12x56. Tänk igenom vad du ska ha den till. Innan du handlat för de är ingen lätt sak! S Super varmit eller varmit
Publicerat Augusti 2, 20178 yr Supervarmint hade jag i 308win med 60 cm pipa,senare 51cm men fortfarande en redig bit. Underbar på bana liggande, men stående och dra runt på i skogen som pyrchbössa var hemskt hade ändå niggeloh skidskytterem på den. S
Publicerat Augusti 2, 20178 yr 14 hours ago TekDr sa: Vad ska du ha den till? Instämmer! Vad ska du ha det till? Jakt: .308 och kort pipa. Skytte: 6,5×55 och lång pipa. Fast egentligen spelar det nog ingen roll...
Publicerat Augusti 2, 20178 yr 5,7 kg vägde min tankad packad och klar. Dra av 0,5 för Harris S25. S.
Publicerat Augusti 2, 20178 yr Köp en ctr så får du ett mellanting i piptjocklek. Klart mer allround än en varmint
Publicerat Augusti 2, 20178 yr Författare 1 hour ago Buck sa: Köp en ctr så får du ett mellanting i piptjocklek. Klart mer allround än en varmint Den väger väl mer klumpigare?
Publicerat Augusti 5, 20178 yr jag har haft en 30-06varmint tyng ja men samtidigt helt underbar att skjuta med fruktansvärt stabil å tät i träffbild
Publicerat Augusti 5, 20178 yr Jag har en T3 Varmint i 6,5x55 med "långa" (korta i skyttesammanhang) pipan på 60cm. Jag pallar inte att stå och skjuta utan stöd men den är otroligt stabil och lämpar sig väl för liggande skytte eller alla situationer där jag har stöd. Numera i GRS-kostym med ett sketet Athlon-sikte skjuter den dokumenterat bättre än riggar för över 130.000kr... Har hasat runt med den på några längre skogspromenader (kallas visst "älgjakt") men det gör jag inte gärna om, trots bra rem.
Publicerat Augusti 5, 20178 yr 15 minutes ago LGH sa: Numera i GRS-kostym med ett sketet Athlon-sikte skjuter den dokumenterat bättre än riggar för över 130.000kr... Det där skulle man ville höra en utveckling på
Publicerat Augusti 5, 20178 yr 8 hours ago strävhår sa: Det där skulle man ville höra en utveckling på Bäst av alla deltagande bössor på LRD Basic-kursen vår 2017. Min var näst billigast av alla bössor på kursen.
Publicerat Augusti 5, 20178 yr Just now LGH sa: Bäst av alla deltagande bössor på LRD Basic-kursen vår 2017. Min var näst billigast av alla bössor på kursen. It's a Tikka, hatten av