Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Caesar Guerini Elipse Evo 28, kännedom

Featured Replies

Publicerat

I ett nätsök på 28:or dök denna skapelse upp, någon som sett/känt/skjutit med en sådan, inkluderar även andra kalibrar,

för egen del är jag rätt sugen/nyfiken och iom att jag snart skal vara legalt monogam är just vapen en av få områden där byten och prova på är tillåtet/möjligt. C

Publicerat

Testade den i kaliber 12 - trevlig.

/T

Publicerat

Den där var redigt vacker....:wub:

Publicerat

Sköt med en 12a riktigt trevlig. 

Publicerat
  • Författare

Intressanta och glädjande omdömen, hur får man tag på ett exemplar i Sverige/Svedala med närhet? Jag inser att en 28:a förmodligen blir en beställning men en 20:a med 30 pipor borde kunna finnas i landet. 

Har läst på Mr Yardley gillar dem skarp tom som 28 och 32 tum precis som jag tänkt. C

Publicerat

Jaguargruppen för märket, prata med dem. 

T

Publicerat
10 hours ago Christian N sa:

Intressanta och glädjande omdömen, hur får man tag på ett exemplar i Sverige/Svedala med närhet? Jag inser att en 28:a förmodligen blir en beställning men en 20:a med 30 pipor borde kunna finnas i landet. 

Har läst på Mr Yardley gillar dem skarp tom som 28 och 32 tum precis som jag tänkt. C

Torsbo hade en 20:a inne för ett par veckor sen,lite osäker på piplängd dock. Min käresta gillade den och blev lite sugen, jag gillade den också,väldigt trevlig!

Publicerat
På 12 augusti 2017 at 11:31 Christian N sa:

Den där var ju fin som fan !  Borde väl gå att köpa fr England ?? 

Publicerat

Klämde på några i lördags. Mycket fina bössor i mina ögon. 12or iofs.

Publicerat
  • Författare

Tanken var lite att iom jag då är ensam om  att ha en28:a så får jag behålla pang o puppor B)/C 

Publicerat
3 hours ago Christian N sa:

Tanken var lite att iom jag då är ensam om  att ha en28:a så får jag behålla pang o puppor B)/C 

Äger sin riktighet ! dom får inte ens legalt inneha dina poletter :P

/ P

Publicerat
  • Författare

Tja att just det skulle hända ser jag som ytterst osannolikt, men visst möjligt är det. C 

Publicerat

Kanske inte riktigt samma sak, då jag har en behemoth i den serien - eller Ellipse Evolution, en lerduvevariant inte jakt (3,85kg, 76cm, extended chokes, ställbart allt), men jag gillar den. Med min ringa erfarenhet tycker jag att den känns väldigt likt B25an med 71cm pipor, bara lite mer stabilt vilket får anses vara ett riktigt bra betyg (alternativt tecken på min dåliga känsla), jag kändes "van" med nya Guerinin efter en serie skeet typ.

Den gillar jag iaf så pass mycket att om jag kommer tillbaka till spåret om lätt jakthagel (vilket nu är drillingens plats) så kommer jag seriöst att titta på Ellipse Evo Light (med 71cm pipor 2,7kg i 12 och 2,3kg(!) i 20 och 28)

//Patrik

Publicerat
  • Författare

Har fått en prisuppgift från en firma i rovdjursgruppen, 39900 kr, således inte gratis alls men å andra sidan inte vansinnigt dyr.

Patrik tack för ditt inlägg. C 

Publicerat

Nu var det ett tag sedan jag var i Sjöbo,  men stod/står det inte en browning (725?) med 76cm pipor i kaliber 28 där? 

Publicerat
  • Författare

Johan, enligt uppgift stod, men jag får väl fara förbi där själv. C 

Publicerat

Kul tanke detta.. lite kär i 410:an och denna är då lite kaxigare.. spännande! Blir till att googla en smula...

Publicerat
23 hours ago patbu sa:

med 71cm pipor 2,7kg i 12 och 2,3kg(!) i 20 och 28

Det är tungt för de kalibrarna.... 

11 hours ago Johan1986 sa:

Nu var det ett tag sedan jag var i Sjöbo,  men stod/står det inte en browning (725?) med 76cm pipor i kaliber 28 där? 

Jo, det står det. Och som B-O sagt, jag har alltid en 28a hemma. Men bara en, för att det är roligt. 

T

Publicerat
På 16/08/2017 at 08:29 pmt sa:

Det är tungt för de kalibrarna.... 

T

Skall glatt erkänna att jag aldrig hållit i en kaliber 28 och bara ett par kaliber 20 och även om jag var lite förvånad att dessa två vägde lika mycket trodde jag att 2,3kg på en 20/76 bock med 71cm pipor var lätt, men jag har som sagt lite koll på mindre kalibrar än 16 :)

I kaliber 12 är väl rimligen 2,7kg ändå hyfsat lätt för en 12/70 bock? Räknar man bort 12/50 och babyn där allt är tungt i jämförelse är det iaf lika lätt som de lättare engelska XXV jag snokade efter när det begav sig. Det man vill känna på är dock om balansen blivit tiltad, vilket väl brukar kunna uppstå när det jagas vikt med materialval...