Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Browning BLR Tracker Bygelrepeter 308win

Featured Replies

Publicerat

Ny på sidan, så ursäkta om jag ej är kompis med systemet än.

Tycker mig ha ett behov av en kort kl.1:a. 

Tänker att varför släpa med mig mer än jag behöver om precisionen är tillräcklig, ex. inom snusdosan på 90m, självklart / krav gärna bättre.

Funderar på en i 308win. Har sneglat på Sako Blackbear, finns även andra fabrikat med korta pangare. Men fick händerna på en Browning BLR Tracker å den kändes rätt fin faktiskt. Med BLR'n följer avtryckaren med bygeln vid repetering så klämrisken ska vara borta. Den ska vara Ceracotad, om detta ska vara bra? Stocken är av laminerad plywood å ska / bör således vara rätt så 'död'. Har även koll på hanen med dess funktion 'säkrad (säkrare) / osäkrad', ska väl nämnas att man bör torr simma ganska mycke så det sitter i systemet (100%-igt i sömnen) innan man ger sig ut i skarpt läge då det skiljer en del kontra vanlig säkring. Skramlar kanske mest när man ska i med första bulan i loppet men vid repetering av en bult-bössa låter de en hel del med,  halvautomaterna maskerar väl omladdning bättre kanske. Min tanke är väl att toppa bössan med ett sikte ex. 1,5-9 / alt. nå annat bra med snabbfästen samt använda de befintliga riktmedlen vid mer driven jakt.

Sen var det det här med vapenvård, de flesta bössor behöver mer eller mindre å en bult-variant är ju rätt så smidig. Nått specifikt å tänka på med detta system? . Så hur bökigt är det med dessa?  ’Nä, jag har inte tagit sönder! Bara kika lite inuti!’ Skickas på service å tillsyn?

Om ni har erfarenheter och eller aspekter rörande denna bysse så delge gärna. Känner att jag kan på tok för lite själv å tar tacksamt emot tips å vinklingar. 

Är det någon mer än jag som känner att visst xxx ska man väl ha haft en bygel-byssa under sitt jägarliv? Kan kanske skylla lite på Zeb Macahan. Eller e de bara ja?

Tacksam för synpunkter. /P