Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp Zeiss Victory HT

Featured Replies

Publicerat

Har en Zeiss Victory HT som köptes januari 2015. Den har fungerat oklanderligt med batteriet som följde med sedan dess. När jag provsköt inför bockjakten började punkten blinka vilket jag tog som en indikation på att det var dags att byta batteri. Vilket gjordes. Premiärdagarna funkade den bra. I kväll ställde jag in ljusstyrkan då jag började jaga och allt var som vanligt. Efter ett tag var en stor del av passet jag satt på beskuggat så jag tänkte ställa ner ljusstyrkan. Tittar i kikaren och punkten är död. Tänkte att nu har jag råkat stänga av belysningen igen. Men tyvärr var den påslagen. Tänkte då att det batteriet jag satte i kanske inte var bra då det varit med som reserv rätt länge. Prövade hemma med splirrans nytt batteri och fortfarande ingen rödpunkt. Någon annan som varit ute för detta och har något tips? Eller är det bara att skicka iväg till Zeiss? Vad jag förstår så är 10 års garanti men bara 2 år på elektroniken. Vilket är rätt lustigt då man tog 20 loppor för dem när de kom.

Publicerat

Vet inte riktigt hur du gör.. tänder du när du sätter dej? Jag tänder när jag ska skjuta typ... 

Så med nytt batteri så går det inte att tända nu öht? Testat att vrida upp styrkan?

Om den är död så kontakta Zeiss. När min belysning havererade i Diavarin så fixade de ny gratis trots att garantin gått ut sedan länge... 

Publicerat

Ring killarna på Zeiss service i stockholm

Även på dyrare sikten förekommer tyvärr fel. Det är samma belysningssystem i alla Zeiss sikten idag.

Publicerat

Är det kvalitetsbatterier du har satt i då?

Billiga batterier kanske inte har rätt spänning så att det orkar tända dioden.

Publicerat
  • Författare

Jag har testat att vrida upp utan resultat. Och jag har tänt hela tiden jag jagar. Kvalitet är ju ett rätt vitt begrepp. Jag har satt i Varta Lithium. Det kom med ett Duracell, har kvar det gamla som åtminstone fick punkten att blinka.