Publicerat Augusti 21, 20178 yr Såg i förra Vapentidningen att Taley gör aluminiumfästen som skruvas direkt i lådan på Winchester. Dock hittar jag dem bara med 1" ringar och jag har 30 mm tub. Finns det något lätt, enkelt, smidigt snyggt, hållbart fäste för att monteras/skruvas direkt i lådan. Vill inte ha klackar eller skena på den här bössan.
Publicerat Augusti 21, 20178 yr Inte hundra på att jag har rätt,men var det inte en Kimber i Vapentidningen?
Publicerat Augusti 21, 20178 yr Författare Jo, det var/är en Kimber men Taley gör fästen till Winchester också. Brownells har bara 25 mm. I alla fall vad jag hittar som är möjligt att beställa i Sverige. Inte 30 mm någon stans.
Publicerat Augusti 22, 20178 yr Har för mig att det står i artikeln vem du ska vända dig till http://www.ammocenter.se/index.php?route=product/product&path=73&product_id=210
Publicerat Augusti 22, 20178 yr Författare Tack! Jag missade det. Nu är problemet löst i alla fall tills vidare. Sedan, när de väl sitter påskruvade antar jag att man måste slipa in dem med pasta. För helt perfekt lär väl knappast lådan, dess skruvhål och ringarna passa ihop med kikarsiktet.