Publicerat Augusti 24, 20178 yr Nån på Viltpassets köp & sälj på Fejan säljer en Win 70 Pre-64 i 264 Win Mag i vad som verkar vara väldigt fint skick. Men stocken ser mer ut som en Weatherby än en Winchester? Sånt här som visar på alla luckor i ens förmodade kunskaper
Publicerat Augusti 24, 20178 yr Det där är ingen orginalstock Grymt häftig kaliber! För oss som inte har Fejan,vad kostar den? /Mike
Publicerat Augusti 24, 20178 yr Jag minns för några år sen en lokal förmåga från grannkanalen hade en sån på gång. Hela forumet hujade i extas och sjöng halelulja och tyckte den var frän och "ska du någonsinn sälja den står jag först i kön att köpa den". Han frågade mig vad jag tyckte och jag avrådde honom "å det kraftigaste" och föreslog honom att köpa en i en vanlig kaliber- men han hade redan köpt den inne i huvudet och hade "target lock på den" Sen började krånglet med bösshelvetet: känslig för väder och vind, sköt bra en dag och skit nästa, krånglig med laddningar och krånglig med det mesta.. När han ville sälja den var det plötsligt ingen i halelulja kören som ville köpa den... Han undrade om jag ville pipa om den till .30-06 så den gick att sälja vilket jag förklarade skulle kosta mer än vad han skulle få för bössan och påminde om att jag hade föreslaget ett vapen i just den kaliber från början. Jag minns också att det då plötsligt vart mitt fel alltihop för att jag inte hade avrått köpet tillräckligt kraftfullt från början.... Så det gör jag nu även till dig: KÖP DEN INTE. Köp en med lägre "fränfaktor" från början. Den här kan inte göra så mycket en vanlig halvsjua utan turbo inte kan göra- mycket billigare. Mina 5 ören.....
Publicerat Augusti 24, 20178 yr Författare JAG ska inte köpa den - har ju en i 300 H&H i originalskick på ingång Säljaren skrev detta till mig: "en fd jaktkamrat till mig lämnade in bössan för ompipning och ny kolv..." Så den är omstockad (så klart) och då faller allt intresse bort för min del (hade ändå inte haft råd med den i nuläget).
Publicerat Augusti 24, 20178 yr Det är kanske den samma bössan dom har bytt pipa och kolv på Dessutom tycker jag kolven är ful.......