Publicerat September 4, 20178 yr Har köpt en vovve som ställer gris Behöver en pang för ändamålet och en dubbelstudsare vore skoj. Bra öppna riktmedel och en kikare jag kan ta av. vad väljer jag? Vill ha något nytt i kaliber 8x57jrs
Publicerat September 4, 20178 yr Kolla in heym 26b , en kompis har en sådan i kal9,3:74r med en docter optic 1,5-6:42 tycker själv bössan är fin och smidig , så den rekommenderas.
Publicerat September 4, 20178 yr Författare 52 minutes ago Sjöfaran sa: Blaser..... ett säkert kort De tillverkar väl inte S2 längre ?
Publicerat September 5, 20178 yr Författare 10 hours ago Twinn sa: Nej men BBf97 Visste inte att det fanns, trodde de fanns en kombi bara
Publicerat September 5, 20178 yr 5 hours ago Buck sa: Visste inte att det fanns, trodde de fanns en kombi bara http://www.blaser.de/index.php?id=56&L=4
Publicerat September 5, 20178 yr Polarn har en dylik med två ds-pipsett. 9,3x74r och 7x65r. Ska ev. låna den under älgjakten.. Frågan är vilket pipsett man ska ha.. Hmm. /Må
Publicerat September 5, 20178 yr jag satt å tittade lite inne på torsbo igår dom verkar ha ganska många olika där kanske värt ett besök å klämma lite på dom
Publicerat September 6, 20178 yr Om du börjar leta bland begagnat så vill jag nog rekommendera att mer eller mindre strunta i kalibern. 7mm och uppåt funkar och därefter är det viktigare att bössan passar, bra trycke, hak? osv osv. Någon kanske påpekar att 6,5 också är Ok, men den är på gränsen. Och lite farligare vilt, antagligen lite snåriga situationer emellanåt och en brytbössa som normalt inte skall laddas lika hårt som bult-pangarna gör ju inte situationen bättre... (6,5x57R är väl inte ens klass ett i normalfallet med köpt ammo)
Publicerat September 6, 20178 yr jag skulle köpt den här om pluring fans https://www.blocket.se/stockholm/Blaser_BBF97__12_7x57R____DS_pipset__9_3x74R__75288840.htm?aw=1