Publicerat September 8, 20178 yr Sagan om vår underbara borderterrier Artur fick ett abrupt slut i söndags då han blev påkörd av en bil och omedelbart avled, enligt de vittnen som såg kollisionen. Bilföraren stannade inte ens. Våra barn (2,5 och 4 år) och deras morfar kom till platsen just efter det hade hänt så barnen fick se alltihop. Särskilt dottern som är äldst tar det hårt, hon vaknar på nätterna och säger att hon saknar Artur, även sonen säger att han drömmer om honom. Det gör ont att se sina barn reagera på förlusten. Vi var bortresta och hade hundvakt och fick beskedet på väg hem från Arlanda. Sorgen och tomheten är vedervärdig. När han endast var fyra månader drabbades han av hälta som senare visade sig vara en fraktur i skulderbladet, vi har kämpat med rehab i olika former sedan dess och nu såg vi änden på det, han började verkligen komma i god form. Så vemodigt att han aldrig riktigt fick chansen att visa hur duktig han kunnat bli. Han skulle ha fyllt ett år den 14/9... Tack för allt Artur, du har lärt oss så mycket och vi kommer alltid att sakna dig!
Publicerat September 8, 20178 yr Å fy så tråkigt! Beklagar verkligen å vilken extra otur mitt i allt att barna måsta hamna mitt i å se sin älskade vovve död på platsen...
Publicerat September 8, 20178 yr 2 hours ago PeterC sa: Bilföraren stannade inte ens. Satans förbannade förarhelvete !!!
Publicerat September 8, 20178 yr Fan är det för fel på folk? Klart man stannar! För ett par månader sedan när jag åkte till jobbet låg jag bakom en Mercedes sprinter på 60väg. Han plöjde rakt över en gräsandsfamilj som gick över vägen trots att mötande trafik stannat och blinkat åt honom i 150m innan han kom fram till änderna. Det rasslade till under bilen och kvar på vägen låg alla utom andhanen. Honan fick jag lov att gå ur bilen och avsluta. Beklagar!
Publicerat September 8, 20178 yr Artur var ett härligt namn på en borderkile, beklagar den allt för tidiga förlusten.
Publicerat September 8, 20178 yr Men fan så vidrigt... De där jyckarna är ju oftast extremt mycket hund i liten förpackning.. Någon stackare som sjabblat med hundvakteriet som mår piss just nu
Publicerat September 8, 20178 yr Beklagar sorgen, alldeles för tidigt. Blir både ledsen o förbannad när man hör hur det gått till.
Publicerat September 9, 20178 yr Författare Tack allesammans. Ingen skugga ska falla över vår hundvakt, det var några olyckliga omständigheter som gjorde att det blev som det blev. Vi har vittnen till olyckan som stannade när dom såg Artur på vägen. Dom försökte varna en mötande bil med blinkande ljus mm men den bilen bara körde och kollisionen var ett faktum, sedan fortsatte den bara... Polisen kontaktades för att anmäla smitning men dom ville inte ens ta emot samtalet, än mindre åka ut till olycksplatsen så någon anmälan gjordes inte. Det är så tomt här hemma, hela familjen går liksom i andra tankar mest. Senast igår kväll satt lilla sonen på pottan och sa: "Pappa. Vi glömme inte Atur". Då var det inte långt till tårarna.
Publicerat September 9, 20178 yr Det hemskaste hände Sonens ord sved även i mitt hjärta. Så liten men så förståndig. En familjemedlem har gått bort och jag kan bara beklaga det djupaste.
Publicerat September 14, 20178 yr Författare På 2017-09-08 at 09:54 PeterC sa: Han skulle ha fyllt ett år den 14/9...
Publicerat September 14, 20178 yr Den här historien har berört mig djupt. Jag hoppas att svinpälsen som inte stannade och ställde till rätta efter sig (Obs: olyckor kan hända alla) har sömnproblem på nätterna. Jag hoppas ni i familjen (när tiden är rätt) får en ny trevlig liten hundvalp som ni sen får glädjas åt länge. Och jag hoppas att polisen förstår varför förtroendet för myndigheten kontinuerligt minskar. Vila i frid Artur.
Publicerat September 14, 20178 yr Författare Tack Svend, uppskattar verkligen det du skriver. Visst lutar det åt att vi kommer att ha en ny krabat när tiden känns mogen. Just nu kastas man mellan att vilja ta en valp omgående och att aldrig mer våga ha hund. Nu när jakten drar igång kommer det att kännas så tomt. Men hur tokigt det än låter så, när jag åkte med Artur till veterinären för att få ett intyg på att han är död (för försäkringen) så pratade jag med honom och lovade honom att jag skulle jaga så mycket och bra jag kan för hans skull. Det tänker jag hålla.
Publicerat September 14, 20178 yr Nåt som upprör mig lika mycket som själva smitningen från olyckan är snutasens reaktion att inte ens vilja ta emot å upprätta en anmälan! FAN va förbannad jag blir av sånt! Det bara förstärker mitt redan bottenkörda förtroende för snutar! Me de sagt hoppas även jag att ni snart har en ny liten krabat som förgyller er tillvaro...
Publicerat September 19, 20178 yr Fy fan så tragiskt! dom där hundarna har en speciell plats i mitt hjärta. jag förstår vad ni går igenom och det går inte att beskriva i text. Beklagar verkligen sorgen!