Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zeiss V8 1.1-8x30 eller Swarre Z8 1-8x24

Featured Replies

Publicerat

Tänkte lyxa till det med ett fint sikte. Vad tycker ni om de ovannämnda?

Tror spontant att zeissen har en bättre eyebox.

Vad anser ni?

Publicerat

Jag köpte Zeissen för någon månad sen och är fruktansvärt nöjd med den. Nu har jag inte tittat i Swarren men jag tror den ligger hästlängder efter pga sin 24 mot 30 tuben. Jag tror den kommer bli svårslagen under höst/vinterns drevjakter. 

Publicerat
  • Författare
5 hours ago faxe sa:

Jag köpte Zeissen för någon månad sen och är fruktansvärt nöjd med den. Nu har jag inte tittat i Swarren men jag tror den ligger hästlängder efter pga sin 24 mot 30 tuben. Jag tror den kommer bli svårslagen under höst/vinterns drevjakter. 

Upplever du skillnad mot "riktig" engångersförstoring kontra v8ans 1.1?

Publicerat
6 hours ago Buck sa:

Upplever du skillnad mot "riktig" engångersförstoring kontra v8ans 1.1?

Nopp. Jag har efter en blodpropp i höger öga fått en skada på synnerven, så jag har fått en syn nedsättning på det ögat. Med denna kikare så upplever jag att synnedsättningen försvinner lite gran då sikt bilden är mycket större och ljusare. Men den är lika jävla superbra när jag skjuter vänster, som jag har fått lära mig. Nu mer så skjuter jag alla stillastående vilt med vänster, men på drevjakterna så blir det offtast högerskytte.

Publicerat
  • Författare

Jag har beställt zeissen nu med riktmedel 60 :)

Publicerat
3 hours ago Buck sa:

Jag har beställt zeissen nu med riktmedel 60 :)

Lurad man skall inte tro allt som skrivs på nätet:wink:. Nej då jag tror du kommer att bli skitnöjd. Polarna som har Swarre 1-6, är jävligt sugna på att byta efter att dom tittat i min.

Publicerat
  • Författare
52 minutes ago faxe sa:

Lurad man skall inte tro allt som skrivs på nätet:wink:. Nej då jag tror du kommer att bli skitnöjd. Polarna som har Swarre 1-6, är jävligt sugna på att byta efter att dom tittat i min.

Det låter lovande. Många säger att swarre är bättre glas i men jag tyckte zeissen passade mig bättre

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.