Publicerat September 19, 20178 yr Jag har nu skjutit en del med mitt lingonlyse på studsaren och kommer inte överens med det riktigt när det blir längre än 50m. Må hända jag behöver glasögon, jag vet inte. På andra studsaren har jag en 3-12x50 och skjuter mycket bättre på 80m än med lingonlyset. Mellan 4-6x funkar bäst på älgbanan. Funderingarna på ett 1-6x till drevstudsaren har vuxit sig starka men frågan är bara vad jag ska köpa. Ultimax har ett 1-6x24 och känns okej i priset. Belyst riktmedel gillar jag på åtel i mörker men drevbössan är ju ingen vakbössa så då känns det överflödigt. Har ni nå tips på märken? Riktmedel som passar för snabba skott?
Publicerat September 19, 20178 yr Jag har ett Meopta R2 1-6×24 med deras 'rena' riktmedel K-dot 2. Är mycket nöjd med det. Prisvärt tycker jag (ca 11.500 kr), och bra garanti (30 år, även på elektroniken)
Publicerat September 20, 20178 yr 10 minutes ago MagnusN sa: Vad du än gör, titta inte i en z8 eller v8. Nä, det kan bli dyrt...
Publicerat September 20, 20178 yr Är supernöjd med min Z6i men vågar inte titta i en Z8i av den enkla anledningen här över. Tyvärr tittade jag dock i ett dS 5-25x52.....
Publicerat September 20, 20178 yr 7 minutes ago dru sa: Är supernöjd med min Z6i men vågar inte titta i en Z8i av den enkla anledningen här över. Tyvärr tittade jag dock i ett dS 5-25x52..... Tveksamt om Z8i är bättre, förutom den större växeln
Publicerat September 20, 20178 yr Jag var inne på en Ultimax men gjorde misstaget att kolla i en z8 med LD I riktmedlet... tror z6 gör samma jobb. Funkar förvånanasvärt bra när det skymmer trots lite glugg
Publicerat September 20, 20178 yr Jag har ett Ultimax och är skitnöjd! Jag har aldrig tittat i ett Z8. Svårare än så är det inte...
Publicerat September 20, 20178 yr 2 hours ago Dr Krall sa: Tveksamt om Z8i är bättre, förutom den större växeln Nej inte optiskt men 1-8 är ju "bättre" än 1-6 och det kan räcka för att jag lyckas övertyga mig själv om nyttan. Det är inte så att jag är gjord av pengar eller jättekorkad men lite av en prylbög (om uttrycket tillåts) är jag allt - och av någon anledning just på dyra saker.
Publicerat September 20, 20178 yr Jag gjorde misstaget att börja med att titta i en z8. Nu, ett år efteråt, så har man glömt bort tårarna som det tomma hobbykontot gav, och är just nu bara riktigt nöjd:)
Publicerat September 22, 20178 yr Jag gjorde misstaget att titta i och skjuta med ett Zeiss v8 1-8, jävlar viken kikare för drevjakten/hundföreriet jag har i år. Annars så tycker jag man ser rätt många beg Swarre z6i 1-6, till rätt hyfsade priser nu.