Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pejlväst till galningen

Featured Replies

Publicerat

Har letat runt lite efter en vettig väst till min vorsteh som sitter som den ska. har nu ett täcke som inte sitter där det ska.

har nån något förslag på vettig väst som sitter bra och som har plats för t5mini på ryggen?

har kikat lite på boett men känner ingen som har testat deras västar. vill inte ha någon skyddsväst utan bara en som syns bra och som
jag lätt kan se vilket håll han går och som inte väger 100kg när han hoppat i nån damm ( han är något slags vattenmonster )

Publicerat

Många använder den här modellen och verkar nöjdaBildresultat för gps väst

Publicerat

Som pejlväst så kör jag med "Kemmesabe"  västen, originalet som bearskinn försökte sno mönsterskyddet på men icke sa domaren efter rättsligt beslut.... ( naturix.se)

Och ja jag känner ägaren,  PE som jag jagar björn med ( ena plotten heter just Kemmesabe.) men vidhåller ändå att det är en grymt bra pejlväst^_^

Publicerat
43 minutes ago ECjakt_ sa:

Den satt piss på våran terror..terrier, halkade på sida hela tiden.

2 getingar.

Publicerat
1 minute ago hobbe sa:

Som pejlväst så kör jag med "Kemmesabe"  västen, originalet som bearskinn försökte sno mönsterskyddet på men icke sa domaren efter rättsligt beslut.... ( naturix.se)

Och ja jag känner ägaren,  PE som jag jagar björn med ( ena plotten heter just Kemmesabe.) men vidhåller ändå att det är en grymt bra pejlväst^_^

Vill minnas att jag läste någon test, där den fick högsta betyg!

Publicerat

Varför inte pejl runt halsen och vanlig signalväst?

Publicerat
Just now strävhår sa:

Den satt piss på våran terror..terrier, halkade på sida hela tiden.

2 getingar.

Fattar du väl.....Elsa var ju inte större än att du skulle stoppat in henne i den över fickan!!!:D

Publicerat

Förmodligen sömnbrist... ( Magnus snarkade rätt bra i natt)..!!

Fick bara en syn framför mig med gamla C, med väst....och Elsa i fickan!!:D

Nu ska jag nog sova...;)

Publicerat

Kan ta bilder på Kemme västen imorgon, en av skillnaderna jämfört med "terriersnnubblarvästen" är att remmarna är fler så västen sitter ordentligt på.

Pejlfickan  är konstruerad så att halsbandet "låser" fast pejlen i fickan.

Publicerat
33 minutes ago Urban sa:

Förmodligen sömnbrist... ( Magnus snarkade rätt bra i natt)..!!

Fick bara en syn framför mig med gamla C, med väst....och Elsa i fickan!!:D

Nu ska jag nog sova...;)

God natt!

Publicerat
  • Författare
20 hours ago strävhår sa:

Varför inte pejl runt halsen och vanlig signalväst?

här sitter jag och tror att ingen hade svarat på tråden men bara min dator som inte ville uppdatera .

kul med mycket svar. 

har märkt att han störs av att ha den runt halsen ibland och eftersom jag ändå behöver en ny signalväst ( frugan satte på honom en rosa och det kan jag inte acceptera ) så tänkte jag att jag lika gärna kunde köpa en med gpsficka .  sen om den har nått skydd över bogen som tar lite pinnar och annat skadar ju inte heller. 

får kika lite på dom som visats här. den som ec tipsar om ser verkligen ut som den kan glida åt sidan enkelt , ska se om jag kan kika på nån i verkligheten. 

Publicerat
  • Författare

kemmesabe gjorde ju att hunden ser ut som en haj , det skulle iofs vara väldigt rätt för vårt vattenmonster

Publicerat

Det är inte husse som stör sig? ;)

Publicerat
  • Författare
22 hours ago strävhår sa:

Det är inte husse som stör sig? ;)

på rosa täcke ja :)

han stannar upp ibland och kliar och försöker ta tag i antennen så helt klart störs han, sen kanske det går över det är ju hans första år 
med pejl.

Publicerat
36 minutes ago simonarvestrand sa:

på rosa täcke ja :)

han stannar upp ibland och kliar och försöker ta tag i antennen så helt klart störs han, sen kanske det går över det är ju hans första år 
med pejl.

Det är jag övertygad om, när han sätter ihop halsbandet med sprattel i skogen så är det ett minne blott.

Publicerat
  • Författare
14 hours ago strävhår sa:

Det är jag övertygad om, när han sätter ihop halsbandet med sprattel i skogen så är det ett minne blott.

man kan ju hoppas. har inte sett beteendet på nån annan hund. mina andra två av andra raser bryr sig inte alls. 

man tycker ju att jackrusseln borde reagera mer , pejlen är ju stor som hans huvud

Publicerat
På 2017-09-19 at 22:11 ECjakt_ sa:

Den använder jag när jag inte har skyddsvästen på hundarna och tycker att den funkar bra. Har aldrig haft problem med att den skulle hänga på sidan.

Publicerat
  • Författare
På 9/22/2017 at 12:10 faxe sa:

Den använder jag när jag inte har skyddsvästen på hundarna och tycker att den funkar bra. Har aldrig haft problem med att den skulle hänga på sidan.

Beställde en sådan , ska bli kul att prova på söndag