Publicerat September 23, 20178 yr Nån som har erfarenhet av jakt med slugs på vildsvin? Har en .12 slug nån fördel mot en säg .30-06 valfri kula? Undrar hur många smockor som går i magasinet. Det framgår inte i texten. Kan tänka mig 2+1 då den går som hagelvapen. https://vildsvin.se/vapen/nya-vapen/browning-a-bolt-kaliber-12-stalker-cylinderrepeter/ Den var tuff tyckte jag.
Publicerat September 23, 20178 yr 9 minutes ago Flintbüchse sa: Nån som har erfarenhet av jakt med slugs på vildsvin? Har en .12 slug nån fördel mot en säg .30-06 valfri kula? Undrar hur många smockor som går i magasinet. Det framgår inte i texten. Kan tänka mig 2+1 då den går som hagelvapen. https://vildsvin.se/vapen/nya-vapen/browning-a-bolt-kaliber-12-stalker-cylinderrepeter/ Den var tuff tyckte jag. Börjar du dessutom handladda så kan du ha mycket skoj med den slug är en sak, men utvecklingen av sabots har verkligen gått framåt ... tex den gulabo steel nedan som kom fram då jakthatarlobbyn i italy började Lobba för blyförbud för slug och sabot , och italienarna skjuter mycket vildsvin m slug/sabot , Jag har bara skjutit en dovhjort för massor av år sedan och inget jag kan utvärdera nåt av... / P
Publicerat September 23, 20178 yr 17 minutes ago Flintbüchse sa: Nån som har erfarenhet av jakt med slugs på vildsvin? Har en .12 slug nån fördel mot en säg .30-06 valfri kula? Inte ett jota som jag ser det. Och jo - jag har några grisar med slug på samvetet. T
Publicerat September 23, 20178 yr Författare 26 minutes ago pmt sa: Inte ett jota som jag ser det. Och jo - jag har några grisar med slug på samvetet. T Ok. Den var lite originell och frän. Roligt att ha nåt andra inte har. Men finns där ingen fördel i effekt utan ev flyktsträcka blir lika kör jag nog vidare med studsarna.
Publicerat September 23, 20178 yr Vill du ha en så skaffa en - för det är liksom så vi människor funkar. "Vill haet" övertrumfar som regel alltid intellektet och vi letar efter godtagbara ursäkter för att göra det vi redan vet att vi faktiskt inte borde. Då är det bättre att ge efter direkt och liksom erkänna att det kul med grejor helt enkelt. Så försök inte lura dig själv....... /T
Publicerat September 23, 20178 yr Författare 25 minutes ago pmt sa: Vill du ha en så skaffa en - för det är liksom så vi människor funkar. "Vill haet" övertrumfar som regel alltid intellektet och vi letar efter godtagbara ursäkter för att göra det vi redan vet att vi faktiskt inte borde. Då är det bättre att ge efter direkt och liksom erkänna att det kul med grejor helt enkelt. Så försök inte lura dig själv....... /T Hehe, väldigt mycket sanning där men andra faktorer som ekonomi, behov, användbarhet och fördelar gentemot mina studsare väger in och röstar nej. Hade jag vetat att där fanns "knock down power" vida överlägsen min 6,5x55 eller 30-06 hade den kanske fått loska slugs på grisåteln men eftersom gris är enda viltet jag kan jaga med slugs och åtel är enda jaktsättet efter gris nu, så blir det nej. Originaliteten och "the fun factor" väger inte tyngre än 12500kr och en plats mindre i skåpet.
Publicerat September 23, 20178 yr Glöm inte dov och mufflon jag hade hellre satt en fet gulabo steel @ 500ms i en gris än en 6,5 men det är jag det /P
Publicerat September 23, 20178 yr Författare 16 minutes ago culot sa: Glöm inte dov och mufflon jag hade hellre satt en fet gulabo steel @ 500ms i en gris än en 6,5 men det är jag det /P Finns inga såna djur här och 6,5x55 har stjälpt omkull fler grisar och älgar än nån annan kaliber i våra marker. Skottplacering <3
Publicerat September 23, 20178 yr 7 hours ago Flintbüchse sa: Finns inga såna djur här och 6,5x55 har stjälpt omkull fler grisar och älgar än nån annan kaliber i våra marker. Skottplacering <3 Ja då har du ju löst 10000kr frågan
Publicerat September 23, 20178 yr Författare 35 minutes ago culot sa: Ja då har du ju löst 10000kr frågan Med det sagt kanske den där magiska kalibern som sänker allt med en halvmiss utan köttförstöring finns där ute <3