Publicerat September 27, 20178 yr Funderar på att köpa en Hougekolv till min Hva 640 i 6mm-06 så småningom men misstänker att pipan är något för fet för kolvens pipkanal. Hur är det egentligen med att ta bort det där gummi/latexaktiga, går det? Kan man få det snyggt eller blir det som ett hackat suddgummi? Mvh Joacim
Publicerat September 27, 20178 yr Det är mjukt gummi där så risken är stor att det blir som hackat/uppluckrat suddgummi. Kanske om man lyckas skära bort lite material att går att få hyffsat snyggt...men det kräver nog ett bättre handlag än jag kan uppbringa...
Publicerat September 27, 20178 yr Detta är en populär post. En MYCKET vass kniv typ en skalpell du köper på apoteket med diskmedel som smörjmedel gör att du kan skära ett helt rent och skarpt snitt. Tveka inte utan skär resolut i en rörelse då blir det skitbra. Hacka inte. Slipa gör bara att du gnussar runt en massa gummikulor.
Publicerat September 27, 20178 yr Författare 25 minutes ago Dansken sa: En MYCKET vass kniv typ en skalpell du köper på apoteket med diskmedel som smörjmedel gör att du kan skära ett helt rent och skarpt snitt. Tveka inte utan skär resolut i en rörelse då blir det skitbra. Hacka inte. Slipa gör bara att du gnussar runt en massa gummikulor. Tack kompis Hur gör jag lämpligast i "botten" på pipkanalen i radien? Mvh Joacim
Publicerat September 27, 20178 yr Det är bara en centimeter längst fram det är gummi. Resten är luft och "ribbor" på undersidan.
Publicerat September 27, 20178 yr Författare 1 hour ago Dansken sa: Det är bara en centimeter längst fram det är gummi. Resten är luft och "ribbor" på undersidan. Ok, då är jag med. Då ska jag hålla ögonen efter en sådan till "rätt pris"
Publicerat November 14, 20178 yr Monterade en kalix kolvkam på min hougekolv det blev inte snyggt. Tur att hålen döljs av kolvkammen nåväl funktionen finns ju där till 100% och den bössan är inbytt numera