Hoppa till innehåll

Demontera kolv Beretta S56E


Hyentjut

Recommended Posts

Är i färd med att slipa ner befintlig lack på min Beretta S56E för att höja kolvkam och därefter oljebona kolven. Har tagit av bakkappan, skruvat loss kolvbulten men får  ändå inte loss kolven. Jag förmodar att den sitter med ytterligare nån skruv men vet inte hur. Enda synliga skruven sitter på undersidan av varbygeln så jag misstänker att det är den, men den sitter knepigt till och jag kommer inte åt den med skruvmejseln då själva varbygeln sitter ivägen. Är det rätt skruv och i så fall, hur kommer jag åt att lossa den?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen har de bara en stockbult. Däremot kan härdad olja göra att den sitter som fan mot baskylen. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Dansken sa:

Kolla om bakre skruven på varbygeln är skruvad i träet. Jag har för mig att jag har sett det på 55 och 56.

Inte på kolvar med pistolgrepp vad jag sett, engelska kolvar däremot.... Och de är rätt ovanliga. 

Hur som märks det tydligt om den sitter där - om kolven är lös mot baskylen. För då ser man on skruven rör sig. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Så här ser skruven under varbygeln ut. Någon som vet om denna behöver lossas för att få loss kolven? Den sitter ju rätt knepigt till så en vanlig skruvmejsel funkar inte, eller finns det nått smart sätt att göra detta på som jag missat?

Om det är härdad olja som gör att det sitter fast, vad gör jag då? Gummiklubba? Värme?

IMG_2941.JPG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

59 minutes ago Hyentjut sa:

OK, innebär det att den behöver lossas?

Nej nej nej, för jösse namn!

45 minutes ago Hyentjut sa:

Ah, stocken är lös! Den satt "fastgeggad" som pmt var inne på och behövde knackas loss med gummiklubba. Tack för de goda råden!

Som jag misstänkte.....

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...