Hoppa till innehåll

Finnspetshane till avel sökes /Blandras


Eklund_88

Recommended Posts

Söker en finnspetshane i Västerbotten med angränsande län för avel. En hund som gärna har älgintresse eller med stamtavla från Finland med älghundslinjer(inget måste att den ska jaga älg).

Tiken är en jämthund

vet ni någon som har en och kan tänka sig gör en blandrasparning får ni gärna tipsa. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte hjälpa till, men jag tror det kan bli en trevlig blandning om det är bra jakt i föräldrarna. Har bara sett kombinationen en gång, och gillade verkligen utseendet. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

varför väljer man att para med en annan ras, varför väljer man blandras?

har fått tips om en blandras med nobs-finsk spets, båda föräldrarna ska vara bra jakt i, men är det nått att satsa på, vad blir det av mina eventuella valpar om min tik jagar, jo blandras men går det att sälja?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago ozzian sa:

varför väljer man att para med en annan ras, varför väljer man blandras?

har fått tips om en blandras med nobs-finsk spets, båda föräldrarna ska vara bra jakt i, men är det nått att satsa på, vad blir det av mina eventuella valpar om min tik jagar, jo blandras men går det att sälja?

 Jo för att jag gillar finnspetsen ,men har tyvärr för dåliga marker för fågeljakt. jagar mest älg och har i dagsläget en blandras jämte/gråhund 10år och en renrasig jämte på 3år. tycker hälleforsaren och lajkan ligger närmast vad jag vill ha men finnspets generna börjar vara så bortavlade att dom snar är rena jämthundar.

Tycker själv att avelsvärdet på en blandras är 0kr, skulle själv inte köpa en blandras gen 2 gen3 osv. En första blandning är ofta friska hundar som förhoppningsvis får lite av varje ras.

vill göra denna parning för att behålla en valp själv och inte för att tjäna pengar på försäljning

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...