Publicerat December 21, 200619 yr Har idag karelare/gråhund ( kastrerad ) Vill ha en hund som man kan ha till det mesta, gris, kron, dov och älg. Kortdrivare, max tio min en kvart. Har haft ideér om laika eller laika-wachtel. Har någon några bra tips eller rent av en lämplig hund ? Ps Vill ha snö så det blir ljust om natten !
Publicerat December 22, 200619 yr Har idag karelare/gråhund ( kastrerad ) Vill ha en hund som man kan ha till det mesta, gris, kron, dov och älg. Kortdrivare, max tio min en kvart.Har haft ideér om laika eller laika-wachtel. Har någon några bra tips eller rent av en lämplig hund ? Ps Vill ha snö så det blir ljust om natten ! Laika - kortdrivare ??? Laikan är en ställande hund. Ska du ha en kortdrivare så tycker jag du ska satsa på en wachtel eller tjt.
Publicerat December 22, 200619 yr Ok, gör inget om den ställer. Brukar man inte kalla laikan för den lilla markägarens hund. Tycker att alltför många wachtlar driver alldeles för länge. ( 30 - 40 min )
Publicerat December 22, 200619 yr Vad jag menar är att Laikan följer inte löpor med skall. Funkar likadant som övriga spetsraser. Alltså ingen drivande hund.
Publicerat December 22, 200619 yr Wessman > Låter som om vi skulle åka upp och hämta valp samtidigt..i sånt fall har du en kleiner münsterländer efter jakttokiga föräldradjur i bilen på väg hem ;D Tack för tipset förresten, trevlig sida...fick du tag i gubben igår? //Jimmy
Publicerat December 22, 200619 yr Hej o välkommen ! Pratade med "gubben" igår ! får se vart det leder. Har du koll på om det finns fler ? Har haft mina funderingar åt det hållet !
Publicerat December 25, 200619 yr Kortdrivare..hmm..tja då skulle jag nog ta å satsa på en hamiltonstövare...dom brukar ju förspringa sig efter ca 10-15 minuter...hehe...
Publicerat December 25, 200619 yr Kortdrivare..hmm..tja då skulle jag nog ta å satsa på en hamiltonstövare...dom brukar ju förspringa sig efter ca 10-15 minuter...hehe...Den va bra ;D Tur för dig att det finns så få hamilton ägare här...