Publicerat Oktober 6, 20178 yr Förberedelser 1: Tillverka en stång m bricka av lämpligt lätt matrial och se till att stången förutom håller rätt längd samt sist men inte minst är smalare än innerdiametern på magasin fjädern (!) 2 : applicera sedan dito förberedd stång ovanför eller innanför Mag-fjäderstoppet . 3: tryck ner Mag-fjäderstoppet ca 5-6 mm i magröret . 4: Rör ihop lämplig mängd 90 sekunders epoxi e dyl 2K -Lim och applisera ovanpå det nedtryckta stoppet samt låt härda . Svårare än så här behöver det inte vara att göra en permanent pluggning, vill man ta isär för reparation e dyl så värmer man bort m varmluft pistol och gör om det , är stången förberedd åtgår det 5 min -Max 10 inkl röra ihop epoxin. jag kommer lägga in bilder på hur man INTE gör , som enligt uppgift utförts av en Tysk Vapensmed och var så komplicerat att arbetet måste planeras innan, och priset för det komplicerade arbetet ? Ja ynka 130 euro Och Ja! Jag skrev igår ett lite drygSarkastiskt mail till Vapenhandlare Willi Becker @ Waffen-Becker att jag önskade att han gav denne utförare en fet smäll i fejset , jag bifogade självklart även bilderna Pluggen ser ut som om några 5-6 åringar på en lokal Kindergarten försökt tälja en dildo ... /p
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Författare Jag lovade ju bilder på hur pluggning INTE ska utföras , notera att jobbet på bildena påstås vara utfört av en tysk vapensmed.. 130€ ansåg dom att det skulle vara värt . Demolerad fjäder + att jag fick göra om det riktigt
Publicerat Oktober 8, 20178 yr 2 hours ago dru sa: Trodde permanent innebar någon form av crimpning av magasinsröret?! Lim funkar bra eller lödning om pluggen är gjord av metall sen tror jag att man även kan nita fast den. Som du kanske förstår så går det att få ur pluggningen går även med crimpning det är bara att slipa bort dom ställena som är crimpna det går att värma upp lim och lödning borra ur nitar kort sagt är väldigt lite permanent.
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Författare 3 hours ago dru sa: Trodde permanent innebar någon form av crimpning av magasinsröret?! 2-k lim är tillräckligt permanent och finns beskrivet i vapenlagen så det ska vi vara jävligt glada för, /P
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Författare 55 minutes ago Stainless steel sa: Lim funkar bra eller lödning om pluggen är gjord av metall sen tror jag att man även kan nita fast den. Som du kanske förstår så går det att få ur pluggningen går även med crimpning det är bara att slipa bort dom ställena som är crimpna det går att värma upp lim och lödning borra ur nitar kort sagt är väldigt lite permanent. Är däremot röret rundrillat är det " förstört " och om du vill byta nåt såsom pluggen som trycker ut patronerna är är det kört ... Man får byta magrör ! Jag har gjort det en gång på en Benelli M2 och det gick bra. /P
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Författare 4 hours ago Flintbüchse sa: Trädildo i magasintuben is the shit. Du kan få köpa den om du vill /P
Publicerat Oktober 8, 20178 yr 47 minutes ago culot sa: Är däremot röret rundrillat är det " förstört " och om du vill byta nåt såsom pluggen som trycker ut patronerna är är det kört ... Man får byta magrör ! Jag har gjort det en gång på en Benelli M2 och det gick bra. /P Det går att ta bort den crimp men är nog inte värt tiden skulle nog gå att använda ett liknande verktyg som man använder för att ta ut bulor ut hagelpipor.Så om du har typ 10 Benelli m2 som du ska byta magasin på för att få mer skott så kan det vara värt att bygga ett sånt verktyg för magasinröret.
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Författare 57 minutes ago Flintbüchse sa: Är den bättre begagnad så ska jag tänka på det! Sparsamt använd troligtvis bara en gång har jag ett bud ?
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Författare 25 minutes ago Stainless steel sa: Det går att ta bort den crimp men är nog inte värt tiden skulle nog gå att använda ett liknande verktyg som man använder för att ta ut bulor ut hagelpipor.Så om du har typ 10 Benelli m2 som du ska byta magasin på för att få mer skott så kan det vara värt att bygga ett sånt verktyg för magasinröret. Det är inte nämnvärt svårt att byta rör med rätt instruktioner på en slik bössa men att trycka ut en bula i A2 eller A4 där tätheten är förändrad låter som en rejäl utmaning .. /P
Publicerat Oktober 8, 20178 yr 1 hour ago culot sa: Det är inte nämnvärt svårt att byta rör med rätt instruktioner på en slik bössa men att trycka ut en bula i A2 eller A4 där tätheten är förändrad låter som en rejäl utmaning .. /P Som jag sa inte värt ens tid om det handlar om en. Sen är jag ganska säker på att hagelpipor som blir bucklade får en annan tjocklek vid bucklan det är så fysik säger att det ska funka vill man ha mer yta måste man ta materialet från något ställe. Sen så tror jag att magasinröret skulle bli lite längre om det är crimpat hela vägen runt och man pressar ut det.
Publicerat Oktober 9, 20178 yr 14 hours ago culot sa: Är däremot röret rundrillat är det " förstört " och om du vill byta nåt såsom pluggen som trycker ut patronerna är är det kört ... Man får byta magrör ! Jag har gjort det en gång på en Benelli M2 och det gick bra. /P Aha, "rundrillat" trodde jag var "crimpning" - det är just en sådan har jag på min M2:a.
Publicerat Oktober 9, 20178 yr Författare 2 minutes ago dru sa: Aha, "rundrillat" trodde jag var "crimpning" - det är just en sådan har jag på min M2:a. En del smeder tillverkar ett eget verktyg, jag fick en Mossberg 9200 pluggat på det sättet ( smeden är fortf verksam så jag vill inte hänga ut namnet) Men hur som så sträcktes aluröret så pipan förflyttades framåt så att slutstucket inte låste eller om det var att slagstiftet inte tog , det är länge sedan.... " Crimping " ger samma effekt på möjligheten att byta delen som peter fram patronen som rundrillat . Nu ska det fan till om man sliter ut en sådan, dock är min Super Light försedd med en i plast dito och inte RF elle Alu så möjligheten finns att den rasar nån gång och då får jag värma bort epoxin . / P