Publicerat Oktober 9, 20178 yr Detta är en populär post. Har tröttnat på att det är så svårt att få tag i en fräsig kolv till min Sako Vixen med 223 pipa. Samtidigt vill man pelarbädda å allt för att få så stabilt som möjligt. är man sen inte så skicklig att man kan handinpassa ett system i en blind kolv.... Så nu har jag provat en sak. jag köpte ett ämne aluminium och fräste ut ett block så att lådan passar kanon. Nuska jag bara hitta en lämplig kolv sen fräser jag ut till blocket i kolven och Voilà! Blocket limmas fast i lådan. det som återstår är lite finputsning, fast å andra sidan så Syns det ju inte. lite bilder.......
Publicerat Oktober 9, 20178 yr Vad är det för aluminium? Är det vanlig 6082, eller du slog till med 7075?
Publicerat Oktober 9, 20178 yr Författare Det blev 6082, det ens jag hittade vid tillfället. faller det väl ut blir det andra bullar
Publicerat Oktober 10, 20178 yr Det var fräckt! Howa 1500 kort låda underbeslag med löstagbart magasin nu när du kan sätta skruvar lite var du vill?
Publicerat Oktober 10, 20178 yr 20 hours ago JOBEno1 sa: Det blev 6082, det ens jag hittade vid tillfället. faller det väl ut blir det andra bullar Okej! Ja det är ju bra aluminium det med, så hålla lär det göra. Sedan kan man ju alltid hårdanodisera det.