Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Magpul stockar

Featured Replies

Publicerat

Vad finns att säga om Magpul stockar i plast för Remington 700. Ganska bra pris på Brownells. Även underbeslag med magasin i polymer går att köpa. Slänger man pengarna i sjön? Gör man bort sig?

Publicerat

Varg på grann kanalen har kört med slik, habil men inte imponerande tror jag slutsatsen blev. C 

Publicerat

Jag har en Magpul X-22 till min Ruger 10/22. En klar förbättring mot orginalet (vilket typ allt är), men det är ingen kolv jag skulle vilja ha till min studsare.

Publicerat

Jag har avverkat sga-stocken till Remington 870 och x-22 till ruger 10/22. Den sistnämnda är snarlik den du undrar om, lite mindre rak och saknar bäddblock bara. Underbeslag och magasin har jag för närvarande i den ena studsaren (inpassat i en träkolv) dom funkar acceptabelt.

Ingen av stockarna finns kvar, på 870:an så insåg jag att det var ingen skillnad för mig med den gamla orginalkolven och magpuls, så den såldes vidare. X-22:an följde med rugern när den såldes och jag har ännu inte känt ett såpass stort sug efter en liknande till min Remington 700 att jag har velat slanta upp pengarna.

Det är nog ingen dålig kolv sett till vad den kostar, men hade det varit jag som är på jakt efter en ny stock och inte ville spendera jättepengar (och det är jag, så här outar jag min masterplan) så hade jag lagt undan pengarna, väntat in black friday och köpt en Grayboe från Brownells i stället. Förra året hade dom 20% på hela sortimentet. 

/Patrik

Publicerat
  • Författare

Tack! Jag skall förmedla tankarna till min kompis som var fundersam på Magpul. Skulle i så fall varit till en Remington 700 i 308 win.