Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

110grain reducerad laddning i 308win

Featured Replies

Publicerat

Har frågat tidigare men fick inget svar. Är det någon här som använt vihtavuori N110 och hornadys 110grains fmj tillsammans? Letar efter en trevlig finnspetsladdning till trädskällarjakt. Vihtavuori listar en 100 grains kula med det krutet till 20,4 som min och den laddningen borde vara safe även med en 110 grainare. En snabb titt i speers laddatabok ger deras 110 grains kula och imr4227 som i stort sett är lika med n110 i karakteristik ger laddata mllan 25 och 28 grains. Ytterligare på en tysk sida hittar jag data för 105 grains kula med 110 som ligger högre än vad jag vill gå i hastighet. Någon här som har testat kulan i farter mellan 550 och 700m/s?

Publicerat
  • Författare

Ännu en monolog. Hittade en som laddat 25 grain n110 och var nöjd. Stod inte ett ord vad hastigheten blev.

Publicerat
  • Författare

Grävt och letat ett tag och hittade en tråd på grannforat som rekommenderade 15,7 till 22.3 grain tin star bakom en 110-115 grains kula. Någon som. Kan verifiera det datat? Maxladdningen skulle ge ca 700 m/s.

Publicerat

Ser ut att kunna stämma enligt QL.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Jag tackar och bockar allra ödmjukast för svaret. Ibland kan man tro att man är ensam på forat. Då får det bli en burk eftersom det motsvarar de krav jag fått och känns bättre än att ladda lågt med 110 och få sämre fyllnadsgrad eller trailboss som inte levererar den fart jag vill uppnå.

• 3 years later...
Publicerat

Hur gick det med denna laddning?