Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

8x57js

Featured Replies

Publicerat

Min Husqvarna 640 857js har ca 15 cm träffbilder med Norma Alaska något mindre med Sako HH och 0-5 cm bilder med norma vulkan i princip hålihål med normajaktmatch, varför ? Har någon provat hornady custum i 857js finns i en butik i Ullared. 

Publicerat

Vissa bössor är kinkiga, så är det bara.

Vissa skjuter skit med allt man matar dom med...

Andra äter allt utan större träfflägesförändring... Min nuvarande är sån.

Publicerat

Kanske finns ett mönster. Väger jaktmatchen mindre än jaktkulorna, skiljer det mycket i utgångshastighet? Din pipa gillar säkert kombinationen av vikt och fart hos jaktmatchen mer än dom övriga. Har du testat en kula som är lik fmj:n i specs? Förutsatt att stockskruvar sitter rätt, pipan inte är skitig osv.

Publicerat
  • Författare

Jo jaktm är lättare, får köra med vulkan tillsvidare. Ska prova Hornady custom sen.

Publicerat

Nu är Norma Oryx iofs lite tyngre, men har du testat den?

Publicerat
  • Författare

Tror jag provat oryx minns inte riktigt. Ska prova hornady custom international. 

Publicerat
  • Författare

Hornady superformance international gmx 11,66 gr fungerar ej i min bössa träffbilderna 15cm spridning precis som Alaska 12,7 och Sako hh 13gr, däremot håller Vulkan 12,7 gr  20mm träffbild. Dom flesta gillar inte vulkankulan pga hög köttförstöring trots att dom aldrig varit med om det men hört av andra. Då får det bli Vulkan, det kostar att prova ammunition.

Publicerat
  • Författare

Oryx och vulkan går bra i bössan täta träffbilder 20-30mm med  aimpoint monterat på bössan.

sköt på 120 meter med oryx så det blev bra. 

IMG_1981.JPG

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Nu blir det att polera kröningen med en avrundad mässing stång och ventilslippasta sen montera en Delta titanium 1- 5,8 x24 riktm 4A  fäste blir warne QD och aimpointen får LRP fäste. Vilken julklapp :) så blev den hemma gjorda kröningen. före och efter.

IMG_20471.jpg

IMG_21551.jpg

Redigerad med sako a1
bilder

• 3 months later...
Publicerat

Hur sköt den efter omkröningen då?

Publicerat
  • Författare

Jag kunde inte se nån skillnad den sköt lika täta träffbilder med vulkan och oryx så precisionen är det inget fel på. Men nu har jag gjort en del ändringar i vapenskåpet , inbytt kombi som bara samlade damm mot kikarsikte och kikarsiktet blev inte bra till 857an tyckte jag ( slutstyckshandtag) så den blev inbytt så den kommer mer till nytta i händerna på en hundförare eller en inbiten Husqvarnajägare/ nostalgi.