Publicerat Oktober 15, 20178 yr Första gången jag ser en kinatillverkad "Trijicon" med fiberoptik. Watch out! https://m.ebay.com/itm/Tactical-Red-3-9x40-Fiber-Optic-Scope-Triangle-illuminated-Rifle-Scope-Sight-New-/263157420433?hash=item3d45679191%3Ag%3A5H0AAOSwe09Zl~PV&_trkparms=pageci%3A3353b9a6-b17e-11e7-bfc0-74dbd180ab6f%7Cparentrq%3A1f07c6e615f0ac803601cc42fffae098%7Ciid%3A14
Publicerat Oktober 15, 20178 yr Så länge folk köper det kommer marknaden att svälla av sånt piratkopierad skit. Kom ihåg det nästa gång ni begär mera i lön själva: att det är alltid någon "EU medborgare" som är beredd att göra era jobb billigare så ni blir kanske tvungna att nöja er med Kina skit på sikt
Publicerat Oktober 15, 20178 yr Författare 1 hour ago exabit sa: Ptja, halva inlägget försvann i "cyberrymden" och jag orkade inte skriva om det. Men det handlade om din svarv
Publicerat Oktober 15, 20178 yr Författare Kan passa på att skriva ihop ungefär vad jag skrev innan. Jag är lite tudelad till det här med kinestillverkade prylar. Jag vägrar att tro att kineserna är helt inkompetenta och inte klrar någonting. Jag tror att desto mer dom får "lattja" desto bättre blir dom. Desto högre budget de får att "lattja" med desto bättre resultat. Desto mer resurser i form av kontroller (budget igen) desto bättre resultat. Som sagt helt odugliga på att göra prylar är dom inte, kolla Exabits svarv den fixar biffen ihop med en bra operatör så väl som något, kolla elektronikmarknaden där kineserna säkert står för 80-90% av tillverkningen (iphone, Samsung, LG, Huawei osv osv.) Däremot märkeskopiering är ju bara av ondo och inget jag vill stödja. Mvh Joacim
Publicerat Oktober 15, 20178 yr 6 hours ago Dansken sa: Så länge folk köper det kommer marknaden att svälla av sånt piratkopierad skit. Billigt är bra! Billigare är bättre! Det är inte en slump att piratkopieringen bara ökar. 6 hours ago Dansken sa: Kom ihåg det nästa gång ni begär mera i lön själva: att det är alltid någon "EU medborgare" som är beredd att göra era jobb billigare så ni blir kanske tvungna att nöja er med Kina skit på sikt Kanske inte "EU-medborgare" som är hotet i första hand - men får räkna med att det finns "si-så-där" en miljard kineser och indier som förmodligen kan samma saker som du eller jag. I en internationaliserad global värld är det där saker och ting kommer att landa inom en ganska snar framtid. 3 minutes ago Joacim sa: Jag är lite tudelad till det här med kinestillverkade prylar. Jag vägrar att tro att kineserna är helt inkompetenta och inte klrar någonting. Jag tror att desto mer dom får "lattja" desto bättre blir dom. Desto högre budget de får att "lattja" med desto bättre resultat. Desto mer resurser i form av kontroller (budget igen) desto bättre resultat. Som sagt helt odugliga på att göra prylar är dom inte, kolla Exabits svarv den fixar biffen ihop med en bra operatör så väl som något, kolla elektronikmarknaden där kineserna säkert står för 80-90% av tillverkningen (iphone, Samsung, LG, Huawei osv osv.) Däremot märkeskopiering är ju bara av ondo och inget jag vill stödja. Mvh Joacim Kineserna kan i allra högsta grad - det är hur som kineser som gör snudd på det mesta i tillverkningsväg i dag. Även om reklamen vill få oss att tro annat. Så de kan och de har stenkoll. Däremot har de varit lite sämre på att bedriva grundforskning, och att utveckla ny teknik. Men väl de får den förklarad för sig - så är de minst lika bra som svenska eller tyska industrier på att tillverka eller vidareutveckla tekniken. Det kinesen däremot totalt saknar är respekt för immaterialrätt, ochkombinerat med att kinesen generellt sett är en handelsmänniska i stor omfattning så ska ju ingen förvåna sig att de mer eller mindre öppet kör en "sloppy line" för kopior i huset brevid. Det här är inte alls något unikt kinesiskt eller japanskt - så här har det funkat sedan industrialismens barndom. När Japanerna kom i kapp slutade de med kopiering, det lär kinserna göra med. Liksom vi gjorde det i 1800-talets slut. Sedan kan det var fan så irriterande, och det är en ganska känd sanning att orsaken till att vissa brancher sprutar ur sig "nya" modeller i grunden är att det tar lite tid för kinserna att ställa om produktionen av kopiorna om man lanserar nya modeller. Men som sagt - med tiden kommer de med att komma i kapp. Och jag vet inte om vi ska se fram emot det eller vi ska frukta det. Den dagen kineserna skriver den ekonomiska regelboken kommer att bli smärtsam för framförallt EU, och norra delen av EU. /T