Publicerat Oktober 15, 20178 yr Tjena! Vill ta jägarexamen nu i slutet av oktober. Men får inte för morsan. Hon tycker jag är för ung och ska satsa på skolan men vad ska jag göra för att övertala henne? Jag vill så gärna gå!!!!! MVH
Publicerat Oktober 15, 20178 yr Visa morsan att du kan satsa på skolan samtidigt. Hjälp till hemma och fjäska lite så ska du se att det går fint.
Publicerat Oktober 15, 20178 yr 2 hours ago vildmark sa: Visa morsan att du kan satsa på skolan samtidigt. Hjälp till hemma och fjäska lite så ska du se att det går fint. Den första meningen håller jag med om!!! Den andra, så där. Hjälper du inte till idag så skall du ha stryk. Fjäska behöver du inte om du är en god son!!!!.
Publicerat Oktober 15, 20178 yr Hur går det just nu med skolan om det går dåligt kan jag nog förstå din morsa. Om det är så att du just nu inte har bra betyg och inte anstränger dig med plugg osv så är ditt problem just där erbjud din morsa att lägga upp ett pluggschema som du ska följa annars så får du inte ta jägarexamen. Tror det verkar vara ditt enda alternativ med hennes argument att visa att du kan fixa både skolan och att ta jägarexamen samtidigt.
Publicerat Oktober 15, 20178 yr Detta är en populär post. Om du går i högstadiet så är ekonomin en jäkligt bra anledning att ta jägarexamen nu. Så är det i alla fall här. Ungdomarna här sparar 1000 lappar på att ta jägarexamen i högstadiet istället för senare. Dessutom lär du inte få mindre plugg i exempelvis gymnasiet å då du fyller 18 vill du ju ha allt klart till att söka vapenlicens å jaga på egen hand. Morsan din borde uppmuntra ditt intresse för jakt, djur å natur!! Själv bli jag nästan grinfärdig av hur så otroligt många ungdomar som promt ska slå ihjäl all vaken fritid med att vända på dygnen å sitta vid en bildskärm tills ögonen blöder eller också så ska de supas nå hejdlöst... En rolig grej vore väl om ni kunde ta jägarexamen tillsammans även om inte morsan tänker jaga. Sen få du ju verkligen bevisa att inte skolarbetet halkar efter när hon väl kommit på bättre tankar... Lycka till å välkommen hit till forumet! /Danne